ترویج فرهنگ اقامه نماز در ادارات با ابزار هنر مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 3846920
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶

ترویج فرهنگ اقامه نماز در ادارات با ابزار هنر مورد توجه قرار گیرد

گروه فرهنگی- رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: زبان هنر امروز به عنوان گویاترین و مهم‌ترین زبان انتقال پیام می‌تواند در ترویج فرهنگ اقامه نماز در ادارات با تولید آثار متناسب و خلاقانه هنری مؤثر واقع شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در نشست ستاد اقامه نماز ادارات و نهادهای زیرمجموعه تبلیغات اسلامی که با حضور دکتر موظف رستمی، دبیر شورای اقامه نماز سازمان تبلیغات اسلامی کشور امروز، 11 مهرماه در محل سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: زبان هنر امروز به عنوان گویاترین و مهم‌ترین زبان انتقال پیام می‌تواند در ترویج فرهنگ اقامه نماز در ادارات با تولید آثار متناسب و خلاقانه هنری مؤثر واقع شود.
وی با اشاره به پتانسیل‌های موجود استان بخش هنر افزود: کردستان به عنوان یکی از قطب‌های مهم هنری کشور در بخش‌های مختلف می‌تواند با تولید آثار متناسب با فرهنگ ترویج اقامه نماز و اهمیت به پا داشتن نماز به موقع همسو با سیاست‌های ابلاغی و منویات مقام معظم رهبری به کمک آمده و در این بخش یاری گر ستاد اقامه نماز کشور باشد.
مرادی بیان کرد: بارها داستان حضرت یوسف نبی را در قرآن خوانده‌ایم، اما تولید فیلم وسریال یوسف با هنرمندی هنرمندان توانمند و فیلمنامه قوی آن توانست نه تنها در داخل کشور حتی در بسیاری از کشورهای اسلامی مورد توجه قرار گیرد.
وی اعلام کرد: امروز بخش عظیمی از جامعه که این فیلم را به تماشا نشسته‌اند، به خوبی بر آن واقف شده‌اند که فیلم محمد رسول الله(ص) و بسیاری دیگر از تولیدات صورت گرفته دیگر در این زمینه تأییدی بر تأثیر زبان هنر در ایجاد جریانات اجتماعی است.
رئیس حوزه هنری استان کردستان با اعلام آمادگی حوزه هنری استان کردستان جهت همکاری لازم و مستمر با این شورا ادامه داد: در بخش نمایش، فیلم‌های کوتاه 100 ثانیه‌ای، انیمیشن، تجسمی شامل گرافیک، طراحی، کارتون و کاریکاتور، شعر و داستان با توجه به ادبیات کودک و نوجوان و بسیاری دیگر از بخش‌های هنری این قابلیت وجود دارد با برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و تولید مشترک آثاری ارزشمند را در جهت ترویج فرهنگ اقامه نماز در استان و کشور خلق و تولید کنیم.
وی با اشاره به مشکل جزیره‌ای عمل کردن ادارات در مباحث کلان ملی گفت: با دوری نمودن از این مشکل و استفاده از توانمندی‌های موجود در دستگاه‌های فرهنگی وهنری ضمن کمک به تولید آثاری فاخر از هدر رفت سرمایه‌ها جلوگیری خواهد شد.
مرادی فراهم کرد زیر ساخت‌های لازم جهت اقامه نماز در ادارات را ضروری دانست و یادآور شد: خوشبختانه این امکان در حوزه هنری استان و حتی پردیس سینمایی بهمن سنندج و سینما آزادی بیجار فراهم است و ابزارهای لازم تشویقی در این مورد نیز مدنظر قرار گرفته است که تمامی این موارد و اقدامات امیدواریم با علم و آگاهی همکاران در اهمیت موضوع اقامه نماز به موقع تبدیل به یک باور قلبی شود.

انتهای پیام
captcha