امروز دشمن قدرت عکس‌العمل در برابر توانایی‌های ما را ندارد
کد خبر: 3847063
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۱
سرلشکر سلامی:

امروز دشمن قدرت عکس‌العمل در برابر توانایی‌های ما را ندارد

گروه سیاست و اقتصاد - فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما قدرتمند و شکست‌ناپذیر هستیم و به موازات آن دشمنان ما ضعیف شدند. زمانی دشمن می‌خواست عمل کند و ما را به عکس‌العمل وادار کند اما امروزه حتی آنها قدرت عکس‌العمل در برابر توانایی‌های ما در عرصه‌های مختلف را ندارند و این واقعیت مهم به خوبی در صحنه‌های میدانی دیده می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر روز گذشته، ۱۱مهر در‌ حاشیه مراسم افتتاح ۳۶۲ پروژه محرومیت‌زدایی استان در جمع خبرنگاران در شهرستان خمین گفت: ۵۷۲ پروژه محرومیت‌زدایی استان در دستور کار قرار داشته است که از این تعداد ۳۶۲ پروژه به مناسبت برگزاری کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با بیان این نکته که اکثر پروژه‌های تعریف شده در بسیج سازندگی کوچک و زود‌بازده هستند، تصریح کرد: عملیات بهره برداری از پروژه‌ها در حجم انبوه انجام می‌شود، امید است استفاده از پروژه‌ها با همکاری سپاه و سایر دستگاه‌ها و نهادها به تدریج افزایش یابد.

سردار سلامی برلزوم توسعه خدمات اجتماعی، محرومیت‌زدایی و سازندگی مبتنی بر فرمایش رهبری تاکید کرد و افزود: انگیزه‌های ما در این راه با فرموده‌های مقام معظم رهبری بسیار قوی‌تر و فعال‌تر از گذشته است، سخنان ایشان فتح باب جدیدی برای ما در ادامه راهمان خواهد بود و تکلیف ما برای ادامه مسیر را قوت بخشید. سپاه از همه ظرفیت‌های مردمی، دولتی و غیر‌دولتی به منظور محرومیت‌زدایی و‌ عمل به فرمایش رهبری استمداد می‌گیرد، سعی داریم منطبق با فرموده معظم له با ظرفیت چندین برابری فعالیت‌های خود را در حوزه محرومیت‌زدایی و سازندگی توسعه دهیم.

این مقام مسؤل بیان کرد: ما انتظار داریم با همان روحیه دفاع مقدس و اقدامات پیروز‌مندانه آن دوران در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی امروز  نیز بدرخشیم. با کمک و همراهی خوشبختانه تا این جای کار بسیار موفق عمل کردیم، اما برای رسیدن به اهداف آرمانی تعریف شده انتظار ما بیش از این اقدامات است.

این مقام مسئول تصریح کرد: تاکنون حدود ۴۰ هزار پروژه سازندگی در سطح کشور تعریف شده است، تا این لحظه حدود ۱۵ هزار پروژه به بهره‌برداری رسیده است که چند هزار طرح دیگر نیز در آینده نزدیک به افتتاح می‌رسد. مصمم هستیم پروژه ‌های تعریف شده گذشته را کاملا به اتمام برسانیم و پس از آن هزاران پروژه دیگر را در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی در دستور کار قرار گیرد.

سردار سلامی با اشاره به نوسازی و بهسازی ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان‌های سیل زده گفت: خوشبختانه تا این لحظه بخش قابل توجهی از این اماکن در اختیار مردم قرار داده شده است و ما سعی داریم آن قسمتی که بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است را تا آخرین خانه در اختیار مردم سیل زده قرار دهیم.

به گفته فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ما در حوزه دستاوردهای دفاعی بخصوص فناوری‌های نوین در یک مسیر شتاب‌دار قرار داریم که به نظر بنده نرخ نوآوری‌های ما به روز شده و ما هر روز یک دستاورد جدید داریم.

وی افزود: سپاه در همه عرصه‌های موشک‌ها، پهبادها و پدافندهای هوایی، شناورها، اژدرها و ... به روز و در حال رشد است و علم و فناوری دفاعی در کشور ما به مرحله خودزایندگی رسیده است، می‌توان با ترکیب تجربیات گذشته به نوآوری‌های جدیدی دست یافت.

سردار سلامی در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: ما قدرتمند و شکست‌ناپذیر هستیم و به موازات آن دشمنان ما ضعیف شدند. زمانی دشمن می‌خواست عمل کند و ما را به عکس‌العمل وادار کند اما امروزه حتی آنها توانایی عکس‌العمل در برابر توانایی‌های ما در عرصه‌های مختلف را ندارند و این واقعیت مهم به خوبی در صحنه‌های میدانی دیده می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ سرلشکر پاسدار حسین سلامی، همچنین در مراسم افتتاحیه مجتمع فرهنگی شهید علی‌اکبر عربی خمین گفت: مردم، سپاه و نهادها باید دست به دست هم دهند تا مشکلات حل شود، حل شدن مشکل سخت نیست اراده حل کردن سخت است.‌ مقام معظم رهبری هم در دیدار با فرماندهان سپاه خواستار استفاده صد برابری از ظرفیت‌ها را داشته باشند.

وی محرومیت‌زدایی، سازندگی و ارائه خدمات اجتماعی و کمک به محرومین را از جمله خدمات ویژه دانست و تصریح کرد: رهبری بر ضرورت استفاده ۱۰۰ برابری از ظرفیت‌ها به ویژه گروه‌های جهادی تأکید دارند با فرمایش ایشان مسئولیت نسبت به قبل بیشتر شده است و برای تحقق منویات معظم له باید جریان محرومیت‌زدایی در کل کشور تقویت شود.

وی اظهار کرد: برای تحقق اهداف تعریف شده توسط رهبری انتظار می‌‌رود همه وارد میدان شوند. بی شک انگیزه‌ها چندین برابر شده است با همدلی و همکاری جامعه را به سمت دوری از محرومیت هدایت می‌کنیم. امکانات در اختیار داریم و باید در این مسیر حرکت کرد امروز محرومیت‌زدایی راهی درست و راه دفاع از انقلاب است.

سردار سلامی انقلابی بودن مردم را مورد تأکید قرار داد و گفت: دستاوردهای نظام باید برای مردم تبیین شود، مردمی که در سخت‌ترین شرایط همچون دفاع مقدس و تحریم در برابر فشار ایستادند شایسته بهترین‌ها هستند.

امید محترمی، مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این مراسم‌ با اشاره به اینکه ۴۷۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار در استان فعالیت دارند، اظهار کرد: تمام افراد آموزش دیده هستند و عرصه فعالیتشان نیز به صورت هدفمند دنبال می‌شود.

وی اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی را از اولویت‌های بسیج سازندگی دانست و تصریح کرد: در خصوص سیل اخیر گروه‌های جهادی بسیج سازندگی اقدامات موثری در شهرهای ایلام، کرمانشاه، خوزستان، لرستان و مرکزی انجام دادند که در این راستا ۲۹۰ واحد مسکونی پاکسازی و لایروبی شد.

این مقام مسئول افزود: گروه‌های جهادی در قالب ۳۰۰ گروه متخصص در ۲۸۰ منطقه استان  خدمات عمرانی، پزشکی‌، بهداشتی‌، اقتصادی خدمات تخصصی اعزام شدند. فعالیت‌های بسیج سازندگی از جنس پروژه‌های کوچک و زودبازده است.

محترمی گفت: تاکنون ۳۶۲ طرح در استان توسط گروه‌های جهادی به بهره‌برداری رسیده است و ۲۱۰ واحد از منازل سیل‌زده در دست ساخت است. ۵ هزار و 200 واحد مسکونی در استان مرکزی به علت شدت بارندگی‌ها آسیب دیدند که اکنون ۱۱ واحد در روستای مزرعه قاسم خمین آماده بهره‌برداری است ‌۱۰۰ مدرسه پس از تعطیلات نوروز نیز توسط گروه‌های جهادی مرمت و برخی احداث شد.

انتهای پیام
captcha