مجوز یک کتاب کودک پس از تایید ایرادات باطل شد
کد خبر: 3847161
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹

مجوز یک کتاب کودک پس از تایید ایرادات باطل شد

دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال برخی فضاسازی‌ها در فضای مجازی درمورد یک کتاب کودک و انتقاد از آموزش خودکشی در آن تاکید کرد: این کتاب در سال ۱۳۸۹ مجوز چاپ گرفته و با بررسی و تایید موضوع، ابطال مجوز نشر آن به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به عنوان صادر کننده مجوز اعلام شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از ایرنا،برخی شبکه های اجتماعی این روزها با انتقاداتی از چاپ و توزیع کتابی در حیطه کودکان که به نوعی خودکشی را آموزش می دهد انگشت اتهام را به سمت متولیان نشر و فرهنگ کشور گرفته اند.

دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی مباحث و مطالب منتشر شده در فضای مجازی درباره انتشار این کتاب کودک توضیحاتی را ارائه کرد.
بر اساس این توضیحات مجوز این کتاب در سال ۱۳۸۹ توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم صادر شد.

متن این کتاب بر اساس یکی از حکایت‌های کهن برای بزرگسالان است که ناشر آن را برای گروه سنی کودک و نوجوان بازتولید و منتشر کرده است.
دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: طبق رویه نظارت بر کتاب و نشر وقتی مجوزی برای کتابی صادر می‌شود در نوبت‌های بعدی چاپ، کتاب مورد ارزیابی دوباره قرار نمی‌گیرد مگر اینکه گزارشی در مورد آن کتاب به معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده باشد.

این دفتر یادآور شد: در مورد این کتاب مورد اشاره نیز بعد از سال ۸۹ هیچ گزارشی دریافت نشده است.
دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در همین راستا پس از آگاهی از موضوع در فضای مجازی، بلافاصله بررسی لازم صورت گرفت و پس از تایید موضوع توسط کارشناسان، ابطال مجوز نشر کتاب مذکور به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان صادر کننده مجوز اعلام شد.
براساس اعلام دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین مقرر شد نسبت به جمع‌آوری آن از کتابفروشی‌ها و مراکز پخش کتاب اقدام شود به ناشر کتاب نیز تذکر جدی داده شده است.

انتهای پیام
captcha