سند دارشدن ۱۹۲ موقوفه در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3847481
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹

سند دارشدن ۱۹۲ موقوفه در خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی - رئیس اداره امور اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از سنددار شدن شش هزار و ۶۶۴ رقبه این استان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۱۹۲ رقبه در نیمه نخست امسال بوده است.

سند دارشدن ۱۹۲ موقوفه در خراسان‌شمالی

مهدی محمودی، رئیس اداره امور اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌شمالی مجموع رقبات این استان را یازده هزار و ۸۷۵ فقره دانست، اظهار کرد: از این تعداد شش هزار و ۶۶۴ رقبه دارای سند هستند.
وی افزود: از مجموع ۱۹۲ سند صادر شده در سال جاری نیز ۱۶۲ رقبه متصرفی و ۲۸ رقبه غیرمتصرفی است.
وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در سه سال آینده باید تمامی موقوفات و رقباتی که قابلیت اخذ سند دارند، سنددار شوند تا به جایی برسیم که دیگر هیچ موقوفه‌ای بدون سند نباشد.
رئیس اداره اوقافی، حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه اخذ سند برای موقوفات در چند سال اخیر به صورت جدی در حال انجام است، اظهار کرد: با وجود این، ادارات ثبت اسناد با توجه به حجم کاری فقط به ترتیب اولویت هر سال امکان صدور سند برای تعدادی از موقوفات را دارند.
وی یادآور شد: بر اساس سهمیه تعیین شده از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه هر سال باید تعداد زیادی از رقبات استان دارای سند شود ولی با توجه به اینکه سنددار کردن این موقوفات زمانبر است و باید در نوبت اجرا در سازمان ثبت اسناد قرار گیرد شاید به سهمیه مورد نظر نرسیم.
محمودی سنددار کردن موقوفات را در جلوگیری از دخل و تصرف های غیرقانونی، حفظ و حراست از آنها و نیز جلوگیری از تعدی به موقوفات بسیار تاثیرگذار خواند.

انتهای پیام
captcha