ترویج فرهنگ کتاب نیازمند احساس مسئولیت تمام افراد جامعه است
کد خبر: 3847663
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶

ترویج فرهنگ کتاب نیازمند احساس مسئولیت تمام افراد جامعه است

گروه فرهنگی- مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: بحث ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، فعالیت‌های گسترده‌ای را با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده می‌طلبد که این امر نیازمند احساس مسئولیت تک‌تک افراد جامعه در راستای پویایی این فرهنگ است.

به گزارش ایکنا از کردستان، آزاد حکمت، مدیر مخابرات منطقه کردستان امروز، 14 مهرماه در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان، بابیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به‌صورت بین‌المللی، کشوری و حتی استانی در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی بسیار تأثیرگذار است، اظهار کرد: بحث ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، فعالیت‌های گسترده‌ای را با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده می‌طلبد که این امر نیازمند احساس مسئولیت تک‌تک افراد جامعه در راستای پویایی این فرهنگ است.
وی کتاب‌خوانی را معیاری برای شناخت فرهنگ‌عامه دانست و افزود: هراندازه ملتی کتاب‌خوان باشد، می‌توان به نرخ سواد، رواج فرهنگ علم‌ورزی و اقتصاد دانش‌بنیان آن آگاه و به رونق صنعت نشر و انتشارات در آن کشور پی برد.
حکمت ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه‌ کتاب در سطح استان بیان کرد: نمایشگاه کتاب محل عرضه جدیدترین دستاوردهای فکری و اندیشه‌ای است که امیدواریم با برپایی این‌گونه برنامه‌های فرهنگی، شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر فکری و افزایش سرانه مطالعه در کشور به‌ویژه در جوانان و نوجوانان باشیم.
وی همچنین به نقش مطالعه و کتاب‌خوانی در توسعه فکری افراد اشاره کرد و افزود: جای بسی امیدواری است که همکاران مخابرات منطقه کردستان با نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در این عرصه و حضور بیش‌ازپیش بتوانند در تقویت بنیه علمی نیز موفق‌تر عمل کنند.
مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: در این نمایشگاه با برپایی غرفه ویژه مخابرات،ضمن معرفی سرویس‌های جدید مخابراتی، خدمات مختلف ارتباطی در حوزه تلفن همراه با شرایط ویژه به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.
گفتنی است؛ نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان، با حضور ۳۷۹ ناشر داخلی و خارجی در ۲۱۸ غرفه باعرضه بیش از ۸۰ هزار عنوان کتاب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان در سنندج از 10 الی 15 مهرماه جاری گشایش‌یافته است.

انتهای پیام
captcha