رمان «طف‌نامه» ترکیبی از سفرنامه اربعین و دفاع مقدس تحویل ناشر شد
کد خبر: 3847724
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

رمان «طف‌نامه» ترکیبی از سفرنامه اربعین و دفاع مقدس تحویل ناشر شد

مصطفی جمشیدی از تحویل تازه‌ترین رمان خود به ناشر خبر داد و گفت: رمان «طف نامه» ترکیبی از سفرنامه اربعین و دفاع مقدس است که تحویل انتشارات شهرستان ادب شد.

به گزارش ایکنا، مصطفی جمشیدی نویسنده در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: رمان «طف نامه» ترکیبی از سفرنامه اربعین و دفاع مقدس با رویکرد تفحص پس از جنگ و البته با توجه به رخدادهای عاشورا و حمله یزیدیان به سپاه امام حسین (ع) با نگره‌ای مدرن به ناشر سپرده شد.

وی در ادامه ابراز داشت: راوی داستان یک صورت اساطیری و رازگونه دارد که در منطق داستان مدام و در پیدا و پنهان (در جاده روایت) آشکار و پنهان می‌شود.

نویسنده رمان «سمندر» با تاکید بر اینکه این رمان ـ سفرنامه‌ای از راهپیمایی مربوط به اربعین است، توضیح داد: این رمان ـ سفرنامه از راهپیمایی مربوط به اربعین از دل ایران آغاز و تا مرز با عراق و سپس خود عراق ادامه‌ می‌یابد، در ادامه نیز جریان شرکت آلبرات بیان می‌شود. اینکه کارکنان شرکت در اثنای فعالیت خود در کنار جاده‌ای با یک بسیجی مواجه می‌شوند؛ (فرد تفحص شده از تاریخ خود و جنگ تحمیلی می‌گوید) آنها با دل و جان به تعقیب سرنوشت شهدای تفحص شده می‌پردازند.

جمشیدی بیان کرد: در این داستان شخصیت «زید» روایتی از حبیب ابن مظاهر و ماجرای کربلا بیان می‌کند؛ همچنین از دریچه روایت راویان، زبور گمشده داود (ع) و حکایت رفتن برای یافتن آن مطرح می‌شود.

داستان «طف نامه» از آخرین نوشته‌های مصطفی جمشیدی، قرار است توسط شهرستان ادب منتشر شود.

انتهای پیام
captcha