یک میلیون و 460 هزار زائر میهمان آستان امامزادگان یاسر و ناصر(ع)
کد خبر: 3847760
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
از ابتدای سال 98؛

یک میلیون و 460 هزار زائر میهمان آستان امامزادگان یاسر و ناصر(ع)

کانون خبرنگاران نبأ ــ بیش از یک میلیون و 460 هزار زائر از ایران و سراسر جهان در شش ماهه نخست سال 98 میهمان حریم ملکوتی آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر(ع) شهرستان طرقبه شاندیز شدند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ بیش از یک میلیون و 460 هزار زائر در شش ماهه نخست سال 98 از ایران و سایر کشورهای جهان میهمان حریم ملکوتی آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر(ع) شهرستان طرقبه شاندیز شدند.
بنابر این گزارش؛ با توجه به حضور گسترده زائران خارجی در این بقعه متبرکه، حدود ۴۰ درصد تشرف زائران در سال 98 مربوط به کشورهای خارجی با بیش از  585 هزار نفر زائر بوده است.
بالاترین آمار زائران خارجی مربوط به کشورهای عراق، پاکستان، لبنان، کویت، بحرین و سایر کشورهای اسلامی حاشیه خلیج فارس است، و زائران کشورهای افغانستان، هندوستان، آلمان، انگلستان و کشورهای آفریقایی نیز تشرف کمتری به این بارگاه مطهر داشته‌اند.
بیشترین تشرف زائران در شش ماهه نخست سال 98 مربوط به شهریورماه با بیش از 359  هزار نفر بوده، که از این تعداد 144 هزار نفر زائر خارجی بودند. ماه‌های مرداد، تیر و فروردین سال 98 دارای رتبه‌های بعدی بیشترین آمار تشرف زائران هستند.
بیشترین تشرف زائران کاروان‌های زیارتی در ماه‌های ذی‌الحجه و محرم بوده و به‌طور متوسط هفته‌ای ۱۰ تا ۱۵ کاروان زیارتی از شهرهای مختلف ایران و کشورهای جهان به این بارگاه ملکوتی مشرف شده‌اند و در جوار این بارگاه ملکوتی به اجرای مراسم‌های مذهبی خود پرداخته‌اند.
از جمله خدمات فرهنگی ارائه شده به زائران مشرف شده به این بارگاه مطهر، برپایی حلقه‌های معرفتی، سخنرانی مذهبی و بصیرتی، قرائت زیارتنامه، شجره‌نامه و ذکر کرامات این امامزادگان والامقام، اجرای مسابقات قرآنی و اهدای بسته‌های متبرک فرهنگی بوده است.
همچنین غرفه‌های پاسخ‌گویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده و مشاوره تخصصی وقف، دفتر امور زائران خارجی جهت راهنمایی زائران عرب زبان با حضور مبلغان مسلط به زبان عربی، ایستگاه‌های صلواتی پذیرایی و نقاشی، چندرسانه‌ای، شهربازی کودک و نوجوان نیز از دیگر خدمات فرهنگی بارگاه مطهر امامزادگان یاسر و ناصر(ع) به زائران مشرف شده بوده است.
اعظم دوست‌حصار
انتهای پیام
captcha