توجه به گردشگری روستایی امری ضروری است
کد خبر: 3847776
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

توجه به گردشگری روستایی امری ضروری است

گروه اجتماعی ــ استاندار آذربایجان غربی گفت: بیشتر مناطق روستایی آذربایجان غربی دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری زیبایی بوده که با معرفی این جاذبه‌ها می‌توان گردشگری را در روستا‌ها رونق داد.

توجه به گردشگری روستایی امری ضروری است

به گزارش خبرگزاری ایکنا از آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی در همایش دهیاران و بخشداران استان که امروز، 14 مهر به مناسبت روز ملی روستا در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: روستاها از کانون‌های اصلی توسعه کشور بوده و با شناسایی ظرفیت‌ها و استفاده از توانمندی‌های روستایی می‌توان مسیر رشد و توسعه را در استان و کشور هموار کرد.

وی با بیان اینکه دهیاران می‌توانند با معرفی این جاذبه‌ها و ایجاد اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی، گردشگری را در روستاهای خود رونق دهند، گفت: دهیاران استان تشکیل شورای توسعه روستا با مشارکت نخبگان روستایی را در دستور کار خود قرار داده و حتماً پیگیر باشند.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: هر روستا برای خود یک ظرفیت خاص دارد که دهیاران باید با مشارکت مردم این ظرفیت‌ها را شناسایی و از آن‌ها در جهت پیشرفت و توسعه روستا استفاده کنند.

این مقام مسئول تأکید کرد: دهیاران آموزش‌های لازم را به روستاییان در بخش کشاورزی به‌ویژه ترویج کشت های جایگزین و طریقه استفاده از روش‌های آبیاری نوین را به کشاورزان دهند.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تشویق کشاورزان نسبت به بیمه نمودن محصولات خود تاکید کرد و گفت: استان آذربایجان غربی بدلیل آب و هوای سرد کشاورزان با بیمه محصولات کشاورزی، بخش زیادی از خسارت‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی جبران و کشاورزان و باغداران کمتر دچار مشکل مالی می شوند.

شهریاری بیان کرد: روستاییان و عشایر می‌توانند با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از مزایای مختلف این صندوق نیز از جمله مزایای بازنشستگی استفاده کنند.

در پایان این همایش با اهدای لوح و هدایایی از بخشداران و دهیاران نمونه استان تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام
captcha