آشنایی مدیران با ابزار‌های تأمین مالی ضروری است
کد خبر: 3847859
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵

آشنایی مدیران با ابزار‌های تأمین مالی ضروری است

گروه اقتصادی ــ رئیس مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های مالی و عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: ضرورت دارد مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، ذیحساب‌ها و مدیران مالی و با ابزار‌های تأمین مالی آشنا باشند تا بتوانند به تعهدات خود به خوبی عمل کنند.

آشنایی مدیران با ابزار‌های تامین مالی ضروری استبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهدی بنانی، رئیس مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های مالی و عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی، امروز، ۱۴ مهرماه در کارگاه آموزشی آشنایی با اوراق خزانه اسلامی و اسناد تسویه در اردبیل، اظهار کرد: آشنایی مدیران دستگاه‌های اجرایی با ابزار‌های تامین مالی ضرورت دارد.
وی گفت: در حال حاضر یکی از ابزار‌های تامین مالی در بخش عمومی، تعیین و تکلیف بدهی‌ها، تسویه و پرداخت‌ها استفاده از اوراق و اسناد خزانه است.
بنانی با بیان اینکه ضرورت دارد مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، ذیحساب‌ها و مدیران مالی و با ابزار‌های تامین مالی آشنا باشند تا بتوانند به تعهدات خود به خوبی عمل کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات طرح‌های عمرانی و تملک سرمایه‌ای از طریق اسناد خزانه تامین می‌شود لذا لازم است تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان با این ابزار‌ها آشنا و از آن برای پیشبرد امور خود استفاده کنند.
رئیس مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های مالی و عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر ابزار‌های تامین مالی، چون اوراق تسویه خزانه و اسناد خزانه اسلامی برای تعیین و تکلیف بدهی سنواتی در کشور استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه فراهم کردن زمینه آشنایی مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان مالی با اوراق تسویه خزانه و اسناد خزانه اسلامی و همچنین پاسخ دهی به ابهامات در استفاده از این ابزار‌ها است.
وی ادامه داد: به یقین این کارگاه به بهبود فرآیند‌های طراحی شده در این ابزار‌های مالی و رفع نواقص احتمالی برای اثربخشی بهتر خواهد انجامید.
بنانی با اشاره به اینکه این دوره در دو سال اخیر در تمام استان‌های کشور اجرا شده است، اضافه کرد: جهاددانشگاهی اردبیل با نیازسنجی مناسب برای برگزاری این کارگاه، جامعه هدف را به خوبی شناسایی کرده بود و به بهترین شکل آن را برگزار کرد.
رئیس مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های مالی و عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: بهتر است این دوره در اوایل سال اجرای بودجه و اواخر سال برای بررسی میزان بازخورد و حل ابهامات، در استان‌ها برگزار شود.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha