«اسرائیلی که من دیدم؛ نه صلح، نه حرف اضافه!» منتشر شد
کد خبر: 3848088
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

«اسرائیلی که من دیدم؛ نه صلح، نه حرف اضافه!» منتشر شد

گروه ادب ــ «اسرائیلی که من دیدم؛ نه صلح، نه حرف اضافه!» به روایت عاطف حزین، روزنامه نگار مصری و ترجمه وحید خضاب، به همت انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

ناگفته‌های رژیم صهیونیستی منتشر شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی انتشارات شهید کاظمی؛ برای کسانی که در صحنه جنگ حضور دارند اعم از جنگ نظامی، سیاسی، فرهنگی یا اقتصادی یکی از مهم‌ترین مسائل، شناخت دشمن است. «دشمن‌شناسی» از حیاتی‌ترین کلید‌های موفقیت در نبرد به شمار می‌رود و این بر کسی پوشیده نیست. آنچه اهمیت این کتاب را بیشتر می‌کند آن است که «دشمن‌شناسی» تبدیل به کلیدواژه‌ای برای کسانی که بعضاً در پی ارضای غریزه «خیال‌بافی» یا حتی غریزه «فحاشی» خود هستند، شده است! نگاهی به «بعضی» از کتاب‌های دشمن‌شناسی نشان می‌دهد که در این آثار، بسیاری از دوستان، یا دستکم افراد بی‌طرف، «دشمن» تلقی شده‌اند و از آن گذشته، در شناخت آن‌ها هم تنها چیزی که رخ نداده، «شناخت» است.

رژیم صهیونیستی بدون تردید بزرگ‌ترین دشمن حالا حاضر ما در صحنه منطقه‌ای و به یک معنا، در صحنه جهانی به شمار می‌رود، دشمنی که تمامی ابعاد و عرصه‌ها را در برگرفته است. این دشمنی نه تنها یک دشمنی دینی و سیاسی، بلکه حتی یک دشمنی ملی است و این باید قاعدتاً برای کسانی که به بُعد ملی‌گرایانه توجه دارند، نیز حائز اهیت باشد.

راه‌های گوناگونی برای شناخت این دشمن وجود دارد، اما شاید یکی از بهترین راه‌ها، بررسی مسائلی باشد که خود صهیونیست‌ها درباره خود گفته و نوشته‌اند یا کسانی با حضور در بین آن‌ها یا مناطق تحت سیطره‌شان، قلمی زده‌اند. طبعاً مورد دوم، بیشتر شکل سفرنامه یا خاطرات خواهد داشت؛ و بدیهی است، علاوه بر تأمین هدف پیش‌گفته، خالی از جذابیت هم نخواهد بود.

کتاب «اسرائیلی که من دیدم؛ نه صلح، نه حرف اضافه!» حاصل مشاهدات عاطف حزین (خبرنگار مصری) است که در سال ۱۹۹۶ به فلسطین اشغالی سفر کرده و هم در شهر‌های صهیونیست‌نشین از قبیل تل‌آویو حضور یافته و هم در شهر‌های فلسطینی‌نشین مانند غزه. او که به تعبیر خودش برای «شناخت آینده روند صلح» راهی سرزمین‌های اشغالی شده، در طول سفر، هم با شخصیت‌های سیاسی فلسطینی و غیرفلسطینی و هم با مردم عادی دیدار و گفتگو داشته و مشروح این گفتگو‌ها را در کتاب خود درج کرده است. به این ترتیب، با خواندن کتاب او، شناختی دقیق‌تر از آنچه در سرزمین‌های اشغالی می‌گذشته به دست خواهیم آورد.

کتاب «اسرائیلی که من دیدم؛ نه صلح، نه حرف اضافه!» جدیدترین اثر وحید خضاب مترجم کتاب‌های «فرمانده در سایه»، «از افغانستان تا لندنستان»، «تاریخ درخشان آل سعود» و...) است که در قطع رقعی و ۱۹۲ صفحه به همت انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت من و کتاب manvaketab.ir و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را با پست رایگان دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha