قرآن و معارف اسلامی به زبان کُردی آموزش داده می‌شود
کد خبر: 3848111
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

قرآن و معارف اسلامی به زبان کُردی آموزش داده می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- مسئول کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان با اشاره به برگزاری کلاس‌های قرآن و معارف اسلامی در کانون مساجد گفت: در کانون‌های مساجد استان کردستان کلاس‌های قرآن و معارف اسلامی به زبان مادری (کُردی) آموزش داده می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مسئول کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان دیروز، 15 مهرماه در آیین پایانی پایگاه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت سنندج که در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان برگزار شد، اظهار کرد: یک هزار و ۲۰۰ مربی در سطح شهر و ‌روستاهای استان به طور دائم در طول سال آموزش‌های قرآنی و معرفتی را در کانون‌های مساجد ارائه می‌کنند.
وی افزود: ۶۰۰ پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت تحت نظر امامان جماعت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان فعالیت دارند.
مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در روستاها بیان کرد: در روستاهای استان به غیر از مسجد مرکز و نهادی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و هنری ندارند.
وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های قرآن و معارف اسلامی در کانون مساجد بیان کرد: در کانون‌های مساجد استان کردستان قرآن و معارف اسلامی به زبان مادری (کُردی) آموزش داده می‌شود. از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد ارائه آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
یادآور می شود؛ در این مراسم از پنج نفر از مربیان و فراگیران پنج پایگاه غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha