ثبت‌نام 2 میلیون و 235 هزار نفر در سماح/ سامانه «صباح» به زودی راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3848171
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
جدیدترین آمار از پیاده‌روی اربعین اعلام شد

ثبت‌نام 2 میلیون و 235 هزار نفر در سماح/ سامانه «صباح» به زودی راه‌اندازی می‌شود

گروه جامعه ــ امروز در جلسه شورای برنامه‌ريزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت اعلام شد: تاکنون بیش از 2 میلیون و 235 هزار نفر برای سفر اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

ثبت نام  2 میلیون و 235 هزار نفر در سماح/ سامانه «صباح» به زودی راه‌اندازی می‌شودبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج؛ در این جلسه که امروز دوشنبه 15 مهرماه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمين سیدعبدالفتاح نواب تشکیل شد، نماینده ولی فقیه در امور حج  و زیارت با اشاره به اینکه اوج حضور عاشقان حسینی(ع) در پیاده‌روی اربعین درحال نزدیک شدن است، تصریح کرد: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در هدایت زائران باید حضور و نقش مؤثرتری ایفا کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه با ارائه گزارشی به افزایش بی‌سابقه حضور زائران در شهرهای زیارتی عراق در حد فاصل اول محرم تاکنون نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: امسال شتاب حرکت مردم برای سفر به عتبات بیش از انتظار بوده است و در این مدت آمارهای خروج زائران از سه مرز مهران، چذابه و شلمچه افزایش 2 و نیم تا 4 برابری را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی همچنین آمار فوتی‌ها در این مدت را 13 نفر اعلام کرد و گفت: بیشتر این افراد بر اثر سکته و ایست قلبی جان باختند.

بنابراین گزارش، در این جلسه اعلام شد سازمان حج و زیارت آمادگی دارد با کمک خیران و ظرفیت‌های مردمی و استفاده از آشپزخانه‌های مرکزی و نیروهای خود درعراق نسبت به پخت و توزیع روزانه 80 هزار پرس غذا در روزهای بعد از اربعین اقدام کند.

در این جلسه، همچنین محمدتقی قادری، مديرکل دفتر بودجه و اداری فناوری اطلاعات سازمان حج وزیارت از بهره‌برداری از سامانه صباح در موسم اربعین برای ارائه خدمات مختلف به زائران حسینی(ع) خبر داد.

وی با اشاره به ویژگی‌های سامانه صباح اظهار کرد: این سامانه با کار فشرده برای اربعین امسال آماده شده است و اطلاعات مفیدی را در اختیار زائران برای بهره‌برداری از آن در ایام حضور در عتبات قرار می‌دهد و امکان استفاده آف‌لاین از نقشه‌های پیش‌بینی شده در آن نیز فراهم شده است.

انتهای پیام
captcha