خدمات‌رسانی اعضای کانون‌های مساجد گیلان در موکب‌های اربعین
کد خبر: 3848529
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴

خدمات‌رسانی اعضای کانون‌های مساجد گیلان در موکب‌های اربعین

گروه اجتماعی - مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه موکب‌های گیلانی پیشتاز استقبال از زائران خارجی اربعین هستند، گفت: اعضای کانون‌های مساجد گیلان در راستای خدمت‌رسانی به زائران و جمع‌آوری نذورات مردمی در موکب‌های استان فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی‌نژاد،‌ مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی و آمادگی گیلان در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، گفت: هرساله هزاران نفر از زائران حوزه قفقاز شامل کشورهای روسیه و آذربایجان و سایر کشورهای حاشیه دریای خزر از مسیر گیلان به زیارت اربعین مشرف می‌شوند.

وی با بیان اینکه موکب‌های گیلانی پیشتاز استقبال از زائران خارجی اربعین هستند، افزود: این زائران در مدخل ورودی استان توسط موکب‌های شهرستان آستارا و در مدخل خروجی استان توسط موکب‌های شهرستان رودبار مورد استقبال، پذیرایی و بدرقه قرار می‌گیرند.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با بیان اینکه موکب‌های آستارا و رودبار علاوه بر پذیرایی از زائران اربعین برنامه‌های متنوع فرهنگی دارند، تصریح کرد:‌ اهدای کتابچه‌های ادعیه، محصولات فرهنگی و مذهبی، زیارت مجازی، پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره مذهبی به زبان‌های خارجی، ویزیت رایگان و... از دیگر برنامه‌هاست.

رضوانی‌نژاد با بیان اینکه اعضای کانون‌های مساجد گیلان در راستای خدمت‌رسانی به زائران و جمع‌آوری نذورات مردمی در موکب‌های استان فعالیت می‌کنند، گفت: علاوه بر موکب‌های استقبال از زائران خارجی، بیش از 15 موکب گیلانی در شهرهای مهران، نجف و کربلا آماده پذیرای از شرکت‌کنندگان در مراسم پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر یک 41 هزار نفر از گیلانیان برای حضور در همایش عظیم اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند، متذکر شد: با توجه به اعزام 24 هزار نفری سال 97، شاهد افزایش 65 درصدی زائران در سال جاری هستیم و این استقبال همچنان ادامه دارد.

مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان مدیران و اعضای کانون‌های مساجد استان را آماده شرکت پرشور در پیاده‌روی عظیم مشتاقان ابا عبدالله الحسین(ع) دانست و تصریح کرد: همچنین به همت مساجد برای جاماندگان اربعین استان، پیاده‌روی به سمت امامزادگان در روز اربعین برگزار می‌شود.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی پیاده‌روی اربعین خبر داد و خاطرنشان کرد: این کارگاه آموزشی در راستای توانمندسازی زائران جهت پیاده‌روی اربعین و آشنایی با شرایط موجود همراه با ارائه گواهینامه با همکاری هیئت کوهنوردی استان در محل ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری استان برگزار شد.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha