اعزام زائران گیلانی به مرز مهران با بیش از ۱۸۰ اتوبوس
کد خبر: 3848555
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷

اعزام زائران گیلانی به مرز مهران با بیش از ۱۸۰ اتوبوس

گروه اجتماعی ــ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه ۸۷ شرکت حمل‌ونقل مسافر و بیش از ۱۸۰ دستگاه اتوبوس آماده جابجایی زائران اربعین است، گفت: زمان بازگشت زوار به وسیله ناوگان گیلان نیز ۲۴ لغایت ۲۹ مهرماه است.

محمدرضا نازک‌کار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به آغاز جابجایی زائران گیلانی اربعین حسینی تا مرز مهران، اظهار کرد: 87 شرکت حمل و نقل مسافر و بالغ بر 180 دستگاه اتوبوس آماده جابجایی زوار است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های حمل و نقل مسافر می‌توانند از هم‌اکنون به ناوگان اتوبوسی استان گیلان جهت جابجایی بهتر زوار اضافه شوند، خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود هشت‌هزار زائر توسط ناوگان حمل و نقل گیلان به مرز مهران اعزام شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به خدمات‌رسانی ناوگان استان در بازگشت زوار اربعین، گفت: امسال براساس تمهیدات اندیشیده شده زوار گیلانی ابتدا از پایانه مرزی مهران به استان کرمانشاه منتقل می‌شوند و از آنجا توسط ناوگان اتوبوسی گیلان بازمی‌گردند تا کمترین مشکل در جابجایی‌ها ایجاد شود.

نازک‌کار زمان بازگشت زوار به وسیله ناوگان گیلان را 24 لغایت 29 مهرماه دانست و متذکر شد: افزایش قیمت بلیط در ایام اربعین ممنوعیت دارد و زوار براساس نرخ سال گذشته می‌توانند بلیط تهیه کنند. همچنین امکان پیش‌فروش بلیط برای سفر به سایر نقاط استان در زمان بازگشت زوار اربعین وجود ندارد.

وی از آمادگی پایانه مرزی آستارا جهت جابجایی زوار جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز خبر داد و افزود: سال گذشته 11 هزار و 785 زائر خارجی اربعین از کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان و روسیه از طریق مرز زمینی آستارا وارد کشور شده و به کربلای معلی اعزام شدند.

انتهای پیام
captcha