استفاده از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ مطالعه ضروری است
کد خبر: 3848666
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

استفاده از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ مطالعه ضروری است

گروه فرهنگی- نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه، استفاده از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ مطالعه ضروری است، افزود: این فضاها بسترساز معرفی کتاب هستند.

استفاده از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ مطالعه ضروری است

به گزارش ایکنا از سمنان، احمد همتی، صبح امروز 17 مهر در دیدار با مدیرکل کتابخانههای عمومی استان سمنان بابیان اینکه باید از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ مطالعه و معرفی کتاب استفاده شود، گفت: یکی از کارکردهای اجتماعی فضاهای مجازی معرفی کتابها به نسل جوان محسوب میشود زیرا کتابخانهها نقش بسزایی در تقویت فرهنگ جامعه دارند.

وی ادامه داد: باید در حوزه مقابله با آسیبهای فضای مجازی، طرحهایی مدون و مستمروجود داشته باشد زیرا توسعه به عقلانیت و علم نیازمند است تا از طریق مطالعه و انس با کتاب فراهم میشود، تأکید کرد: باید از ظرفیتهای موجود فرهنگی در استان بهره کافی را ببریم.

مدیرکل کتابخانههای عمومی استان سمنان نیزبا اشاره به اینکه کتاب نماد توسعه و پیشرفت جامعه است افزود: کتاب نهتنها ابزاری برای دستیابی به دانش و آگاهی است بلکه بهعنوان یک نماد برای پیشرفت جوامع بشری محسوب میشود که ما در مجموعه کتابخانههای استان با اجرای برنامههای توسعهای سعی در نهادینهسازی فرهنگ مطالعه در استان داریم. ‌

شاکری یادآور شد: در کنار اهمیت به بحث کتاب و کتابخوانی باید به دنبال راهکاری برای افزایش سرانه مطالعه باشیم از سوی دیگر کتابخانههای عمومی با توجه به اهداف و رسالتی که برای آنها ترسیمشده میتوانند با جذب اعضا و تدوین برنامههای مختلف نقشی مؤثر در توسعه و تحقق اهداف فرهنگی ایفا کنند که دراینباره اقدامات وبی در سطح استان انجام میشود.

انتهای پیام
captcha