بصیرت؛ مهم‌ترین نیاز جامعه در گام دوم انقلاب
کد خبر: 3849048
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

بصیرت؛ مهم‌ترین نیاز جامعه در گام دوم انقلاب

گروه اجتماعی ــ امام جمعه موقت بیرجند گفت: بصیرت، مهم‌ترین نیاز جامعه در دومین گام انقلاب است چراکه با کمک بصیرت می‌توانیم نقشه‌های دشمن را شناسایی کنیم.

رواج تفکر مادی مانع تشکیل خانواده می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند، امروز، 19 مهر در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: ایمان به عنوان مهم‌ترین عامل و قلب خانواده می‌تواند در دوام خانواده و جامعه بسیار تأثیرگذار باشد و اگر بخواهیم جامعه سالمی داشته باشیم باید خانواده خود را با ایمان فرهنگ‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه ایمان به انسان انگیزه‌های فرا دنیوی می‌دهد، ادامه داد: ایمان از جهات مختلف در سلامت خانواده تأثیرگذار است چراکه ایمان مقصد و چشم‌اندازی برای خانواده تعریف می‌کند تا خانواده با امید و جدیت به مسیر خود ادامه دهد و از سختی‌های دنیا هرگز خسته نشود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه این تفکر مادی است که سبب بالارفتن سن ازدواج می‌شود، بیان کرد: بر اساس تفکر مادی، آرمان فراروی انسان همین دنیا است و بنابراین انسان انگیزه‌ای برای تشکیل خانواده ندارد.

مختاری بیان کرد: تهاجم فرهنگی سبب مسئولیت گریزی در جامعه شده و به همین علت است که افراد در کشور به خاطر تهاجم‌های فرهنگی حاضر نیستند رنج و زحمت خانواده را با این اوضاع موجود اقتصادی تحمل کنند.

وی افزود: بندگان مومن خداوند با تشکیل خانواده به دنبال این هستند تا دین خود را کامل کنند و رضایت خداوند را به دست بیاورند.

امام جمعه موقت بیرجند به امنیت موجود در کشور اشاره و بیان کرد: امروز امنیت کشور در تمام جهان زبانزد است و علاوه بر آن، امنیت بسیاری از کشورهای اسلامی به برکت توجه جمهوری اسلامی تامین می‌شود و این امر ثمرات شیرین مقاومت هستند.

مختاری ادامه داد: سال گذشته دو خطر جدی کشور را تهدید می‌کرد، که آن بحث هرج و مرج‌های اقتصادی و فساد اقتصادی بود که مردم را ناامید کرده بود.

وی با اشاره به بی تاثیرشدن تحریم‌ها، اظهار کرد: امروز اقتصاد کشور رو به بهبودی است و دشمنان نیز به بی‌تاثیر شدن تحریم‌ها معترفند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: مهم ترین مسئله امروز راهپیمایی اربعین حسینی است که عالم را به خود جذب کرده و مایه عزت و افتخار و نشان دهنده پیروزی حق بر باطل است.

مختاری با بیان اینکه یکی از جلوه‌های این راهپیمایی مبارزه با مستکبرین است، افزود: امروز مردم امیدوار شدند که نیروهای جدید قوه قضائیه با مفسدان به صورت جدی برخورد می‌کنند.

وی با تأکید بر ضرورت ریشه کنی فساد و مفسد در کشور، بیان کرد: تقابل انقلاب اسلامی با استکبار جهانی ریشه در تاریخ دارد. بصیرت باعث می‌شود تا مردم راه درست را انتخاب کرده و این امر مهم‌ترین عنصر برای تصمیم گیری درست مردم است.

مختاری ادامه داد: بصیرت، مهم‌ترین نیاز جامعه ما در دومین گام انقلاب است چراکه با کمک بصیرت می‌توانیم نقشه‌های دشمن را شناسایی کنیم.

وی افزود: مسائل سیاسی و اقتصادی ابزاری هستند تا دشمن بتواند فرهنگ ایرانی ـ اسلامی را از جامعه حذف کند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: تضاد بین فرهنگ توحیدی و استکباری یک تصاد ذاتی است و این موضوع با خنده و نرمش حل نمی‌شود چراکه تضاد این دو فرهنگ مشکل ریشه‌ای دارد.

انتهای پیام
captcha