اختصاص ۹ هزار دستگاه اتوبوس برای حمل‌ونقل زائران اربعین
کد خبر: 3849853
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵

اختصاص ۹ هزار دستگاه اتوبوس برای حمل‌ونقل زائران اربعین

گروه اجتماعی ــ معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای گفت: ۱۲ هزار اتوبوس در کشور وجود دارد که از این تعداد ۹ هزار دستگاه برای انتقال زائران اربعین اختصاص یافته است.

اختصاص 9 هزار دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل زائران اربعین

به گزارش ایکنا از ایلام، عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای امروز، 22 مهرماه در نشست قرارگاه اربعین مرز مهران با حضور رئیس ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: ۳ هزار اتوبوس از این ۹ هزار دستگاه به مرز مهران و استان ایلام و ۶ هزار دستگاه نیز به سه مرز دیگر اختصاص یافته است.

وی افزود: ظرفیت مسافرگیری اتوبوس‌های بین شهری در مرزهای چهارگانه افزایش یافته است و با توجه به حجم زیاد زائران، اتوبوس‌ها تا ۴۰ نفر نیز مسافرگیری می‌کنند.

نوراله دلخواه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل ‌جاده‌ای استان ایلام نیز در این نشست گفت: در حوزه استقرار ماشین‌آلات سنگین تعداد ۵۰۰ دستگاه جرثقیل در نقاط حادثه خیز مسیرهای مواصلاتی استان ایلام مستقر شده است.

دلخواه افزود: ۳۵۰ نفر از نیروهای راهداری در پایانه برکت با هدف سرویس دهی به زائران مستقر هستند و ۷۵۰ نفر در قالب ۷۲ گروه راهداری نیز برای کاهش حوادث جاده‌ای استقرار یافته‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به حجم تردد زائران در مرز و خستگی آن‌ها به‌ویژه در موج برگشت ایجاد ۲ ایستگاه صلواتی و استراحتگاه ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام
captcha