حضور ۱۴ کانون مساجد آذربایجان‌غربی در مراسم پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3850208
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴

حضور ۱۴ کانون مساجد آذربایجان‌غربی در مراسم پیاده‌روی اربعین

گروه اجتماعی ــ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی، گفت: امسال ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی با ۳ موکب، ۱۴ کانون و ۱۴ قاری در اجتماع عظیم اربعین حسینی حضور دارد.

حضور 14 کانون مساجد آذربایجان‌غربی در مراسم پیاده‌روی اربعین

حجت‌الاسلام اباذر بیگی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی، در گفت و گو با خبرگزاری ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اعلام این خبر اظهار کرد: اعضای کانون‌های مساجد در سایه پرورش قرآنی و اسلامی امروز با تمام توان برای خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) آستین‌های همت خود را بالا زده اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی، افزود: اعضای کانون‌های مساجد همچون نیروهایی ارزشی و ولایی هستند که در راه خدمت به مردم و دین همیشه آماده و پا در رکاب بوده‌اند.

این مقام مسئول بیان کرد: راهپیمایی اربعین نماد اتحاد و قدرت دنیای اسلام و مسلمانان است و برگزاری شایسته و با شکوه آن همچون خاری در چشم دشمنان خواهد بود.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد شبکه گسترده‌ای از خادمان دین را تشکیل داده، گفت: اتحاد تنها رمز پیروزی ماست و در این راهپیمایی باید هر مسلمانی با توجه به دارایی معنوی و مادی خود از این اتفاق خجسته و با عظمت حمایت کند.

بیگی بیان کرد: موکب کانون «مهدویت» در شهر بازرگان ماکو پذیرای زوار کشور های آذربایجان و ترکیه خواهد بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی افزود: موکب «سید الساجدین (ع)» و «علمدار عصر ظهور» از ارومیه برای اعزام زوار و استقرار در شهر مقدس کربلا برای خدمت‌رسانی به زوار مستقر می‌باشند.

این مقام مسئول بیان کرد: از میان  14 کانون منتخب کشوری، کانون «حدیث عشق» از شاهین‌دژ  نیز برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین منتخب شده است.

وی  گفت: جمع آوری وارسال کمک‌های مردمی به موکب «عاشورائیان زائران اربعین» توسط کانون های «مهدی آل محمد(ص)» و«ثقلین» بخش باروق شهرستان میاندوآب با مشارکت  بسیج خواهران از جمله اقدامات شایان ذکر در کانون های مساجد آذربایجان غربی می باشد.

بیگی با بیان اینکه14 کانون و 14 قاری به قید قرعه برای حضور در اجتماع عظیم اربعین حسینی در سال جاری انتخاب شدند، ادامه داد: با توجه به تحرکات اخیر صورت گرفته توسط دشمنان اسلام که سعی در کمرنگ کردن حضور میلیونی عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) دارند، امسال فعالیت‌های خوبی در سطح مساجد انجام یافته و هماهنگی‌های لازم برای حضور نمازگزاران مسجدی در مراسم پیاده‌روی صورت گرفته است.

وی از ثبت نام و اعزام و بدرقه زائرین نیز توسط مدیران کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: ایجاد موکب‌ها در فضای مجازی، تولید محتوای فرهنگی ویژه تبلیغ در اربعین و تبلیغ در فضای مجازی نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در کانون‌های مساجد استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha