بهره‌مندی موکب‌های مهران و پایانه مرزی از خدمات سپاه
کد خبر: 3850601
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
شاکرمی عنوان کرد:

بهره‌مندی موکب‌های مهران و پایانه مرزی از خدمات سپاه

گروه اجتماعی - فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با بیان اینکه ۸۰ درصد از ظرفیت موکب‌های داخل شهر مهران و پایانه مرزی مهران به ‌طور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات سپاه بهره‌مند هستند، گفت: همه مردم استان ایلام خادمین صادق زائران امام حسین (ع) هستند و خدمت به زائران اربعین در ایلام مردمی و نهادینه شده است.

بهره‌مندی موکب‌های مهران و پایانه مرزی از خدمات سپاه
به گزارش ایکنا از ایلام، جمال شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام امروز 24 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار کرد: خوابیدن زیر چادر شایسته زائران نیست، تشنگی زائر پذیرفته شده نیست و این مشکلات نباید در سال‌های آینده وجود داشته باشند.
وی با بیان اینکه این مشکلات متوجه زیرساخت‌های عراق است، تصریح کرد: اولین مأموریت سپاه ایجاد امنیت پایدار با استفاده همه‌ ظرفیت‌های در اختیار است و ما در همه صحنه‌ها از مردم کمک می‌گیریم و مردم در قالب بسیج پای‌کار می‌آیند و از همه ظرفیت‌ها برای خدمات‌رسانی به زوار استفاده می‌شود.
 شاکرمی با اشاره به اینکه سپاه در همه‌ کمیته‌ها نقش دارد اما عضو هیچ کمیته‌ای از ستاد اربعین نیست، تصریح کرد: مصمم هستیم ظرفیت ۵ هزار نفری را در مجتمع قرارگاهی سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام ایجاد کنیم و تلاش خواهیم کرد برای سال‌های آینده مجموعه‌ای کامل در مرز مهران با تمام امکانات ایجاد شود.
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ادامه داد: قرارگاه اربعین استان ایلام در مرز مهران مستقر شده و همه ظرفیت‌های سپاه با هماهنگی با این قرارگاه در راستای خدمت به زائران حسینی فعالیت می‌کنند.
شاکرمی با بیان اینکه  ۸۰ درصد از ظرفیت موکب‌های داخل شهر مهران و پایانه مرزی مهران نیز به‌ طور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات سپاه بهره‌مند هستند، عنوان کرد: در حوزه حمل‌ونقل ۴۰۰ دستگاه اتوبوس شرکت جوان سیر در انتقال زائران اربعین مشارکت دارند و همچنین حدود ۳۰۰ دستگاه به ‌عنوان ذخیره برای جابجایی زائران در نظر گرفته شده است.
 وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی هم فعالیت‌های بسیار خوبی انجام ‌شده و همه مجموعه‌ها پای‌کار آمده‌اند، گفت: ظرفیت مجتمع سیدالشهدا (ع) سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام در خدمت فعالیت‌های فرهنگی در سال‌های آتی در ایام اربعین حسینی، عاشورای حسینی و ایام حضور کاروان‌های راهیان‌نور در عید نوروز باید توسعه پیدا کند.
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) با قدردانی از اصحاب رسانه گفت: ظرفیت‌های مختلف سپاه در خدمت اصحاب رسانه است و امسال ظرفیت‌هایی جدیدی در مجتمع سیدالشهدا(ع) ایجاد شده که در سال‌های آینده تکمیل خواهند شد.
وی از دفاع مقدس و اربعین به عنوان دو نعمت برای مردم استان ایلام و مخصوصا شهرستان مهران یاد کرد و گفت: امیدواریم به برکت اربعین و زوار حسنی تکمیل زیرساخت‌های استان ایلام سرعت بیشتری گیرد.
انتهای پیام
captcha