تولید بیش از ۴۰ درصد سیب کشور در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3850648
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

تولید بیش از ۴۰ درصد سیب کشور در آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی ــ مشاور معاون بازرگانی وزیر جهاد كشاورزی گفت: امروز اولین اقتصاد کشور کشاورزی و باغبانی بوده و در بسیاری از زمینه ها تبدیل به برند شدیم و تولید بیش از 40 درصد سیب کشور در استان آذربایجان‌غربی است.

تولید بیش از ۴۰ درصد سیب کشور در آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حبیب رادفر، مشاور معاون بازرگانی وزیر جهاد كشاورزی،  دیروز، ۲۴ مهر، در دومین جلسه میز ملی توسعه صادرات محصولات میوه‌های دانه‌دار که با حضور مسئولان ملی و استانی در اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: درسال‌های اخیر گام‌های مهمی در راستای صادرات سیب به کشورهای اروپایی برداشتیم که آذربایجان غربی با تولید بیش از ۴۰ درصد سیب باید در راستای کشاورزی قراردادی و ثبت برند اقدام با بازاریابی کرده که این مسئله عامل کاهش هزینه های روند تولید و صادرات می شود.
وی درخصوص معافیت مالیاتی کشاورزی استان، افزود: امروز اولین اقتصاد کشور کشاورزی و باغبانی بوده و در بسیاری از زمینه‌ها تبدیل به برند شده‌ایم اما در بحث سیب قادر به حل مشکلات نشده‌ایم که درصورت حل این‌مشکل بسیاری از بیکاری‌های کشور از این مسیر حل خواهد شد.

مشاور معاون بازرگانی وزیر جهاد كشاورزی ادامه داد: در راستای حل مشکل سیب اقدام به ارایه تسهیلات با نرخ ۱۴.۵ درصد به صادرکنندگان‌ ‌شده است.

وی تاکید کرد: میادین اصلی کلان‌شهر ها در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد که این‌مسیله باعث به وجود آمدن بحث رقابت‌آفرینی و جلوگیری از کاهش قیمت‌سیب می شود.

‌این مقام مسئول در پایان سخنان خود بیان کرد: درخصوص عدم اجازه گمرک مبنی بر حمل و نقل میوه‌ها در کشور و گمرکات در کامیون‌های یخچال‌دار باید گفت که وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور در آخرین بخشنانه خود خبر از اجباری نبودن این مسئله داده است.

 

انتهای پیام
captcha