حضور ۳۰ میلیونی زائران در پیاده‌روی اربعین از مصادق بی‌نظیر جهان است
کد خبر: 3850810
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

حضور ۳۰ میلیونی زائران در پیاده‌روی اربعین از مصادق بی‌نظیر جهان است

گروه اجتماعی ــ امام جمعه ارومیه گفت: حضور مردم در پیاده‌روی اربعین معجزه الهی و از مصادق بی‌نظیر جهان است که بیش از ۳۰ میلیون نفر صدها کیلومتر را پیاده‌روی می‌کنند و شعار لبیک یا حسین(ع) بر لب دارند.

حضور ۳۰ میلیونی زائران در پیاده‌روی اربعین از مصادق بی‌نظیر جهان است

به گزارش خبرگزاری ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه، امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: حضور مردم در پیاده‌روی اربعین معجزه الهی و از مصادق بی‌نظیر جهان است که بیش از ۳۰ میلیون نفر صدها کیلومتر را پیاده‌روی می‌کنند و شعار لبیک یا حسین(ع) بر لب دارند.
وی با بیان اینکه زیارت اربعین امروز سنت حسنه و معجزه‌الهی بوده و به قیام منجی آل محمد مهدی (ع) دلالت دارد، افزود: قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا نشان‌دهنده تسخیر دنیا است.
این مقام مسئول بیان کرد: حجم زائران امسال قابل قیاس با سال گذشته نبوده که این نشان‌دهنده ارادت مسلمانان جهان را به امام حسین(ع) نشان می‌دهد.
امام جمعه ارومیه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: با وجود نبود بهداشت کافی و زیرساخت‌های لازم در کشور عراق، جهان امروز شاهد یک اتفاق بزرگ، خیره‌کننده و اعجاب‌آور به‌نام راهپیمایی اربعین بود.

قریشی در پایان خطبه‌های این هفته خود با اشاره به فرمایشات خداوند در قرآن کریم، افزود: خداوند در قرآن کریم به صراحت بیان کرده که با مردم با عدالت رفتار کرده و با هر کشوری که علیه اسلام و مسلمین توطئه نکرده باید با خوبی رفتار کنیم‌.

انتهای پیام
captcha