کمک ۱۵۰ میلیون ریالی استاندار کردستان به موکب اهل سنت
کد خبر: 3850883
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵

کمک ۱۵۰ میلیون ریالی استاندار کردستان به موکب اهل سنت

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از کمک ۱۵۰ میلیون ریالی استاندار کردستان از حساب شخصی خود با نیت اطعام زوار اربعین به موکب اهل سنت استان کردستان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: استاندار کردستان در بازدید از موکب اجرای نیت موقوفات اهل سنت کردستان مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال از حساب شخصی خود را با نیت اطعام زوار اربعین به این موکب اهدا کرد.
وی افزود: روزانه ۴ تا ۵ هزار نفر در موکب اجرای نیت موقوفات اهل سنت پذیرایی و اطعام می‌شوند و با توجه به محل قرار گرفتن موکب در مسیر خروجی سنندج به سمت کرمانشاه بسیار مورد استقبال زائران اربعین قرارگرفته است.
حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به سایر کمک‌های مردمی به موکب بیان کرد: خیرین سنندجی نیز با همدلی و همراهی خود اقلام متنوعی ازجمله شیر، میوه، برنج، تخم‌مرغ، خرما را به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال به موکب اهدا کرده‌اند که این موضوع مصداقی بر عشق و علاقه مردم اهل سنت کردستان به اهل‌بیت و زوار حضرت سیدالشهدا(ع) است.
اجرای نیت واقفان بهترین خدمت به مردم است
بهمن مرادنیا، استاندار کردستان در بازدید از موکب اجرای نیت موقوفات اهل سنت، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان و نهادهای همکار در برپایی موکب، اجرای نیت موقوفات را بهترین خدمت‌رسانی به مردم دانست.
وی افزود: وجود موقوفاتی با بیش از ۱۷۰ سال قدمت در کردستان با نیت برپایی سفره‌های اطعام عزاداران حضرت سیدالشهدا(ع) این موضوع را می‌رساند که عشق و علاقه به اهل‌بیت و امام حسین(ع) فقط مختص اهل تشیع نیست و متعلق به همه آزادگان و مؤمنان جهان است.
مرادنیا یادآور شد: اجرای نیت موقوفات بهترین خدمت‌رسانی به مردم است و همه ما باید افتخار کنیم که سنت حسنه وقف فرصتی را برای ما فراهم کرده تا به‌عنوان خادم اهل‌بیت در خدمت زوار و سوگواران آن حضرت باشیم.

 

انتهای پیام
captcha