نهادهای فرهنگی بستر مأنوس‌سازی مردم با قرآن را فراهم کنند
کد خبر: 3851319
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

نهادهای فرهنگی بستر مأنوس‌سازی مردم با قرآن را فراهم کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت:مأنوس‌سازی هر چه بیشتر اقشار مختلف مردم با قرآن کریم یک ضرورت بوده و در این خصوص باید با حمایت نهادهای فرهنگی بستر مناسبی فراهم شود.

یبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، صبح امروز، 29 مهرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، اظهار کرد: رشادت‌های سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش، الگوی مقاومت ایرانیان در مقابل استکبار و زیاده خواهی‌های آنان محسوب می‌شود.

وی افزود: به هر اندازه که در تبیین مفاهیم عاشورایی موفق عمل شود، واهمه آمریکا و ایادی‌های آنان نیز به دلیل گسترش فرهنگ مقاومت بیشتر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تاکید بر ضرورت تبیین ابعاد زندگی فردی و اجتماعی اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش در بین نسل جوان بیان کرد: الگوبرداری از اخلاق و رفتار چنین شخصیت‌های مقدسی می‌تواند منشاء برکت‌های متنوعی در جامعه شود.

عاملی تصریح کرد: علاوه بر تبیین فرهنگ عاشورا مأنوس‌سازی هر چه بیشتر اقشار مختلف مردم با قرآن کریم یک ضرورت بوده و در این خصوص باید با حمایت نهادهای فرهنگی بستر مناسبی فراهم شود.

امام جمعه اردبیل گفت: خوشبختانه در ۴۰ سال اخیر اقدامات ارزشمندی در جهت آشناسازی جوانان با قرآن و انس بیشتر آنان با کتاب آسمانی انجام پذیرفته و افزوده شدن شمار حافظان و قاریان قرآن در کشور تأییدکننده این موضوع است.

انتهای پیام
captcha