اجرای طرح تشویقی حافظان قرآن کریم در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3851639
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵

اجرای طرح تشویقی حافظان قرآن کریم در خراسان‌جنوبی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: طرح تشویقی حافظان قرآن کریم در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود.

اجرای طرح تشویقی حافظان قرآن کریم در خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام مهدی عباسی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: بسط و گسترش فرهنگ قرآنی به عنوان یکی از ارکان ایجاد جامعه قرآنی به حساب می‌آید که با شناخت و ایمان به قرآن در آحاد جامعه و ارتباط و انس مستمر با آن و تحقق مضامین آیات قرآنی در رفتار فردي و اجتماعی اقشار مختلف جامعه دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: مجموعه فعالیت‌هاي قرآنی به ویژه آموزش قرآن در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت راهبردی برخوردار است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) گویاي این است که در کنار آموزشی باید انگیزه‌ها و تشویق‌هاي مادي و معنوي تعریف شده تا امر آموزش تسهیل شده و عموم افراد جامعه به فراگرفتن قرآن تشویق شوند.

عباسی ادامه داد: در همین راستا سازمان اوقاف و امورخیریه، نظام تشویقی جامعی براي حافظان قرآن طراحی کرده است که گام اول آن اهداء کمک هزینه سفرهاي زیارتی به تمامی افرادي است که موفق به حفظ پنج جزء جدید از قرآن شوند.

وی افزود: طرح تشویقی حافظان قرآن کریم شامل افرادي می‌شود که بر اساس اطلاعات موجود از شرکت‌کنندگان آزمون سراسری سال‌های قبل نسبت به رشته حفظی قبول شده در سال‌های 96 و 97، میزان پنج جزء به محفوظاتشان افزوده شده و پس از قبولی در آزمون کتبی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سوم بهمن‌ماه جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود، در آزمون شفاهی سازمان اوقاف و امورخیریه نیز موفق به کسب حدنصاب لازم شوند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اهداف، شرایط و ضوابط این طرح، تصریح کرد: ایجاد انگیزه در میان حافظان قرآن کریم براي تثبیت و ارتقاء محفوظات، ایجاد انگیزه در میان علاقمندان به قرآن کریم، براي حفظ و انس هرچه بیشتر با قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

عباسی با اشاره به شرایط ثبت‌نام، اظهار کرد: شرکت در این طرح براي تمامی داوطلبان مرد و زن، بدون هیچ گونه محدودیت سنی، آزاد بوده و کلیه داوطلبینی که در سال‌های 96 و 97 در آزمون مشترك سازمان اوقاف و امورخیریه و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرکت کرده‌ و موفق به کسب نمره قبولی شده‌اند، تنها می‌توانند در رشته بالاتر شرکت کنند.

وی ادامه داد: ثبت‌نام در آزمون کتبی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق سایت www.quranedu.ir از 12 آبان تا 12 آذر خواهد بود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: بازه تقریبی زمانی آزمون شفاهی از 5 لغایت 16 اسفندماه جاری خواهد بود که زمان دقیق آزمون بعد از اعلام و پالایش نتایج به افراد اعلام خواهد شد.

عباسی اظهار کرد: سازمان اوقاف و امورخیریه در راستای اجراي نظام جامع تشویق حافظان قرآن کریم، به تمامی افرادي که در آزمون این طرح موفق به کسب امتیازات لازم و قبولی در آزمون شوند، بدون قرعه‌کشی کمک هزینه سفرهاي زیارتی هریک به مبلغ پانصد هزار تومان به صورت نقدي اهداء خواهد کرد.

وی بیان کرد: اعطاء گواهینامه سازمان اوقاف و امور خیریه به همه افرادي که موفق به کسب حدنصاب قبولی شوند و امکان شرکت در دوره‌هاي تخصصی تربیت مربی حفظ قرآن کریم بدون نیاز به آزمون ورودي حفظ از امتیازات این طرح است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: آزمون شفاهی صرفا از پنج جزء جدید محفوظات گرفته خواهد شد و افرادی که محفوظات جدیدشان بیش از پنج جزء باشد، تعیین پنج جزء از بین محفوظات جدید بر عهده خود ایشان خواهد بود.

عباسی یادآور شد: برای سنین 10 سال و همچنین روشندلان، صِرف ثبت نام در آزمون کتبی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در آزمون شفاهی کفایت کرده و نیاز به شرکت در آزمون کتبی وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha