اجرای ۹۵۰ طرح اشتغالزایی برای مددجویان خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3851954
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

اجرای ۹۵۰ طرح اشتغالزایی برای مددجویان خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی از اجرای ۹۵۰ طرح اشتغالزایی در راستای توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

اجرای ۹۵۰ طرح اشتغالزایی برای مددجویان خراسان‌جنوبیرضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: کمیته امداد با فراهم کردن زمینه خودکفایی افراد مستعد اشتغال تحت حمایت با اهدای تسهیلات لازم در طرح‌های خودکفایی (خوداشتغالی)، مشاغل خانگی (توان افزایی) و کارانگیزی نقش مهمی در راستای توانمندسازی آنان ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تأمین خوداتکایی نیازمندان و محرومان از مهم‌ترین اهداف این نهاد است، افزود: فراهم کردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده‌های نیازمند از طریق استعدادسنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعطاء وام در اولویت برنامه‌های کاری این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۹۵۰ طرح خود اشتغالی و مشاغل خانگی در بین مددجویان تحت حمایت اجرا شده است، بیان کرد: بر همین اساس از این تعداد پرداخت شده ۲۲۵ طرح از منابع بانکی و تعداد ۷۲۵ طرح از منابع امدادی و سایر منابع پرداخت شده است.

سلم‌آبادی افزود: در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و مشارکت این افراد در بهبود وضعیت اقتصادی خانوارهای تحت حمایت طرح‌های مشاغل خانگی و خوداشتغالی در استان اجرا شد که در این راستا ۳۰۷ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال از منابع امدادی و بانکی پرداخت شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد ۶۹۳ طرح در روستا با اعتبار ۲۳۵ میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال و تعداد ۲۵۷ طرح در شهر با اعتبار ۷۱ میلیارد و ۵۲۵ میلیون ریال اجرا شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه توانمندسازی و هدایت خانوارهای تحت حمایت یکی از مهم‌ترین رویکردهای این نهاد است، گفت: ۲۵۲ طرح توسط مجریان زن با اعتبار ۵۲ میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال و ۶۹۸ طرح توسط مجریان مرد با اعتبار ۲۵۴ میلیارد و ۹۰۵ میلیون ریال در سطح استان اجرا شده است.

وی یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، طرح‌های اشتغال تولید محور با ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب بر اساس مهارت و علاقه‌مندی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد برای جامعه هدف این نهاد در سال جدید ایجاد می‌شود.

انتهای پیام
captcha