نگهداری ۸۰۰ کودک بدسرپرست و بی‎سرپرست در مراکز بهزیستی لرستان
کد خبر: 3851982
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

نگهداری ۸۰۰ کودک بدسرپرست و بی‎سرپرست در مراکز بهزیستی لرستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی لرستان از نگهداری ۸۰۰ کودک بدسرپرست، بی‌سرپرست و امدادبگیر در مراکز بهزیستی استان خبر داد.

۸۰۰ کودک بدسرپرست و بی‎سرپرست در مراکز بهزیستی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فاطمه‌زهرا توکلی، مدیرکل سازمان بهزیستی استان، سه‎شنبه، 30 مهر در نشست با فرزندان موفق سازمان بهزیستی استان، اظهار کرد: یکی‌از اهداف ما این است که فرزندان تحت حمایت مراکز بهزیستی به جایی برسند که مطالبه‌گری آنان توانمندسازی اجتماعی باشد.

وی با بیان این‌که توانمندسازی به‌ لحاظ ذهنی، روحی و عاطفی بسیار با اهمیت است، گفت: ۷۰۰ تا ۸۰۰ کودک بدسرپرست، بی‌سرپرست و امدادبگیر در مراکز بهزیستی استان نگهداری می‌شوند که می‎طلبد در مسیر توانمندسازی روحی و روانی این افراد قدم‌های مؤثری برداریم.

مدیرکل یهزیستی لرستان بر ایجاد بانک اطلاعاتی از فرزندان موفق تحت پوشش سازمان بهزیستی تأکید و بیان کرد: نیاز است فرزندان تحت حمایت سازمان را به سمت کارآفرینی سوق دهیم.

توکلی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که یکی‌ از وظایف سازمان بهزیستی رسیدگی به امور معلولان است که در کنار این مهم زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، سالمندان، دختران و زنان آسیب‌دیده، معتادان و... را داریم.

وی با بیان این‌که وظیفه اصلی ما خدمت به اقشار مختلف جامعه است، ادامه داد: این سازمان وظایف گسترده‌ای دارد به‌رغم این‌که امکانات و اعتبارات محدود است و دچار مشکلاتی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان اضافه کرد: ۴۸ هزار معلول در استان لرستان تحت پوشش بهزیستی است که از این تعداد ۷۳۰۰ نفر آنان نابینا و کم‌بینا، ۸۸۰۰ زن سرپرست خانوار، ۷۰۰۰ سالمند و ۱۰۰۰ کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست امدادبگیر هستند.

توکلی افزود: ۸۸۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که با احتساب فرزندان آنان به بیش از ۱۴ هزار نفر می‌رسند.

وی با بیان این‌که به ۳۴ تا ۳۵ هزار خانوار مستمری پرداخت می‎کنیم، گفت: از مجموع نابینایان تحت پوشش این سازمان، ۴۹۰۰ نفر خدمات مالی مستمر دریافت و مابقی به فراخور نیازشان از کمک‌های درمان، ایاب و ذهاب و سایر موارد را دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی لرستان بیان کرد: از ۳۶۰ معلول مشغول به تحصیل در دانشگاه‌ها که تحت پوشش بهزیستی هستند ۹۳ درصد آن‌ها را نابینایان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha