کاخ موزه باغچه جوق ماکو مرمت می‌شود
کد خبر: 3852196
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸

کاخ موزه باغچه جوق ماکو مرمت می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان آذربایجان‌غربی گفت: مرمت و حفاظت کاخ موزه باغچه جوق با همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره کل میراث فرهنگی استان آذربایجان‌غربی در حال اجرا می‌باشد.

کاخ موزه باغچه جوق ماکو مرمت می‌شود

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی با اعلام این خبر اظهار کرد: علیرغم طولانی شدن عملیات مطالعات، مرمت و اقدامات حفاظتی کاخ موزه باغچه جوق سردار ماکو تاکنون در راستای مرمت و حفاظت این بنای مهم تاریخی در بخش سازه‌ای تحکیم بستر، استحکام پی‌ها و بخشی از سقف و مرمت‌های سازه‌ای جداره‌های داخلی در مراحل پایانی می‌باشد و در بخش معماری کف‌سازی و اجرای سقف و پوشش شیروانی تکمیل شده است .

وی افزود: براساس آخرین تصمیمات برای تامین سیستم گرمایش، سرمایش و تاسیسات موردنیاز موتورخانه با خرید مصالح در حال اجرا می‌باشد.

جباری با بیان یانکه با توجه به اظهار نگرانی برخی از علاقه‌مندان میراث فرهنگی در خصوص امکان نفوذ آب در اثر بارندگی‌های اخیر و تخریب بنا، گفت: مرمت و اصلاح سقف و شیروانی به‌طور کامل انجام گرفته و هیچگونه تخریبی صورت نگرفته است.

این مقام مسئول بیان کرد: در بخش تزئینات شامل آئینه کاریها ، گچبری و نقاشی حدود 40% پیشرفت فیزیکی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان آذربایجان‌غربی  در پایان سخنان خود تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد ماکو با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان‌غربی مصمم به خاتمه هرچه سریعتر عملیات و گشایش مجموعه برای بازدید علاقمندان و گردشگران می‌باشد .

انتهای پیام
captcha