وجود ۹۵ موقوفه در سلطانیه
کد خبر: 3852415
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰

وجود ۹۵ موقوفه در سلطانیه

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه ۹۵ موقوفه و ۷ امامزاده در این شهرستان وجود دارد، گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان باید موقوفات را ساماندهی کند تا طبق نیت واقف عمل شود.

وجود 95 موقوفه در شهرستان سلطانیهبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانیه، ظهر امروز، در خطبه‌های نماز جمعه با تقدیر از اقدام انقلابی و شاهکار اطلاعاتی سپاه در دستگیری سرشبکه کانال آمدنیوز اظهار کرد: دستگیری این فرد خائن باید سرنخی برای شناسایی افراد مرتبط با این فرد در داخل کشور و به مجازات رساندن افراد نفوذی باشد.

وی همچنین با تبریک به متخصصان سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی به خاطر طراحی و ساخت جت آموزشی یاسین گفت: ساخت این هواپیمای آموزشی آن هم در دوران تحریم نماد خودباوری و اتکا به توان داخلی است.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه با تصمیم قوه قضائیه دادگستری‌های حدود ۸۰ شهرستان از جمله شهرستان سلطانیه به دادگاه عمومی تبدیل می‌شود و با بیان اینکه مسئولان مربوطه این مسئله را پیگیری کنند، تصریح کرد: این کار اولا باعث تنزل جایگاه شهرستان و ثانیا موجب اطاله دادرسی، ثالثا این کار خلاف ماده ۲۹۵ قانون آیین دادرسی کیفری است، چرا که در هر شهرستان باید دادگاه کیفری 2 تشکیل شود.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید فهمیده و با بیان اینکه شهید فهمیده با اینکه 13 سال داشت به واجبات از جمله نماز اهمیت می‌داد، روز نوجوان و روز بسیج دانش‌آموزی را گرامی داشت و افزود: شهید فهمیده الگوی نوجوانان و دانش‌آموزان است.

این مسئول به روز وقف و اهمیت وقف اشاره کرد و گفت: هر کس به مقدار توان خود می‌تواند واقف باشد، مهمتر از وقف حفظ موقوفات و استفاده صحیح از موقوفات است و استفاده از موقوفات بر خلاف نیت واقف خلاف شرع است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه ۹۵ موقوفه و هفت امامزاده در شهرستان سلطانیه وجود دارد و هر جا امامزاده‌ای وجود دارد موقوفاتی هم وجود دارد، افزود: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان باید موقوفات شهرستان سلطانیه را ساماندهی کند تا طبق نیت واقف عمل شود.

امام جمعه سلطانیه به هفته کتاب و کتابخوانی و اهمیت مطالعه اشاره کرد و افزود: مطالعه مسائل ضروری و یادگیری واجبات از جمله مطالعه یک دوره مسائل شرعی از ضروریات زندگی است.

وی با اشاره به سالروز هجرت پیامبر از مکه به مدینه و لیلة المبیت یعنی خوابیدن امیرمومنان حضرت علی(ع) در بستر پیامبر برای حفظ جان پیامبر اسلام گفت:  لیلةالمبیت اوج فداکاری حضرت امیرالمومنین(ع) در دفاع از اسلام است.

انتهای پیام
captcha