پرونده ثواب را با وقف مشارکتی مفتوح بگذاریم
کد خبر: 3852473
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
امام جمعه کوهبنان:

پرونده ثواب را با وقف مشارکتی مفتوح بگذاریم

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام فقیهی گفت:‌ خودمان را برای حساب‌رسی روز قیامت آماده کنیم، مرگ‌ ناخودآگاه به سراغمان می‌آید در هفته وقف قرار داریم با وقف مشارکتی و کمترین هزینه، صدقه جاریه‌ای برای فردای خودمان مهیا کنیم تا پس از مرگ همچنان پرونده‌ ثوابمان مفتوح بماند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ نماز جمعه این هفته، سوم آبان‌ماه شهر کوهبنان به امامت حجت‌الاسلام مهدی فقیهی با حضور جمعی از مسئولین اجرایی و قضایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، مردم ولایت‌مدار و بسیجی کوهبنان در مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهرستان برگزار شد.‌
امام جمعه موقت کوهبنان پس از دعوت همگان به تقوای الهی و تسلیت ایام پایانی ماه صفر با استناد به کلام نورانی پیامبر اکرم(ص) گفت: والدین در راستای گذاشتن اسم خوب بر روی فرزندان خود و تربیت صحیح آنان گام بردارند و در زمان مناسب برای ازدواج آنان اقدام کنند.
وی تأکید کرد: در راستای ازدواج به موقع فرزندان خود تلاش کنید، از بدعت‌ها فاصله بگیرید؛ مهریه‌های سبک و جهیزیه معمول را در جریان تشکیل زندگی مد نظر داشته باشید.
خطیب جمعه کوهبنان بیان کرد: مواظب باشیم تا سن ازدواج جوانان افزایش پیدا نکند این مهم در کاهش آمار طلاق و‌ پایداری اساس خانوادها مؤثر است.
وی ادامه داد: در آستانه سالروز شهادت دومین اختر تابناک آسمان ولایت قرار داریم در حالی که این حضرت را با زهر مسموم کردند و بدین سبب امام حسن مجتبی(ع) به شهادت رسید.
حجت‌الاسلام مهدی فقیهی بیان کرد: امام حسن مجتبی(ع) بیست مرتبه با پای پیاده به حج رفت و سه مرتبه تمام‌ اموال خود را در راه خدا بخشید ایشان همواره به یاد روز قیامت و هراس این روز اشک می‌ریخت.
وی تصریح کرد: خودمان را برای حساب‌رسی روز قیامت آماده کنیم مرگ‌ ناخودآگاه به سراغمان می‌آید در هفته وقف قرار داریم، صدقه جاریه‌ای برای فردای خودمان مهیا کنیم تا پس از مرگ همچنان پرونده ثوابمان مفتوح بماند.
امام جمعه موقت کوهبنان افزود: به واسطه نظام مقدس جمهوری اسلامی شیوه‌های مختلف در وقف ایجاد شده که وقف مشارکتی نمونه بارز آن است پس به یاد اموات باشیم و فقط برای زندگی تلاش نکنیم بلکه برای فردای خودمان هم فعالیت و در عین حال بهترین امکانات را باید برای خانواده مهیا کنیم.
وی گفت: در هفته جاری سالروز اعتراض حضرت امام(ره) به قانون کاپیتولاسیون در سال ۴۳ را در پیش داریم؛ قانونی که به آمریکایی‌ها مصونیت می‌داد تا با هر سمتی که مرتکب جرم شوند دستگاه قضایی ما حق محاکمه آنها را نداشته باشد.
خطیب جمعه کوهبنان با استناد به بیانات مقام معظم رهبری گفت: ما به آمریکا اعتماد نداریم، بنیانگذار انقلاب با فریاد کشیدن بر سر آمریکا انقلاب را پایه‌ریزی کرد اگر به دشمن روی خوش نشان دهیم با شیوه‌های دیگر کاپیتولاسیون‌هایی را در کشورمان تصویب خواهند کرد.
وی بیان داشت: امروز هم در گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری از ما تشکیل مجلسی جوان را می‌خواهند چون نگاه جوانان به کلام و بیان مقام معظم رهبری است باید تلاش شود تا مجلسی جوان و انقلابی شکل بگیرد .
امام جمعه موقت کوهبنان یادآور شد: باید مجلسی جوان، پویا، بانشاط، شجاع و انقلابی شکل گیرد که در برابر آمریکا بایستد، مجلس اگر درست شود قانون و لوایح خوبی تصویب می‌کند و با وزیر متخطی با جدیت برخورد می‌شود.
وی ادامه داد: شورای نگهبان در همه دولت‌ها و کشورها وجود دارد مجمع تشخیص رکن اصلی نظام است گروهی به دنبال تشویش اذهان هستند اما بدانند که کسی دست و پای آنان را نبسته لذا باید مواظب حرف زدن خودشان باشند.
خطیب جمعه کوهبنان تصریح کرد: سالروز شهادت محمد حسین فهمیده مزین به روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی است که به دانش‌آموزان نوجوان بسیجی این روز را تبریک می‌گوییم برخی در صددند تا نام شهدا را از کتب درسی حذف کنند در حالی که حضرت امام(ره) فرمود رهبر ما آن نوجوان سیزده ساله‌ای است که نارنجک به کمر بست و در برابر متجاوزین جانش خود را در طبق اخلاص نهاد و از کشور دفاع کرد.
وی یادآور شد: هفت تربیت بدنی را به همه جوانان و ورزشکاران تبریک می‌گویم جا دارد مسئولین وسایل ورزش جوانان را تا حد امکان مهیا کنند تا نشاط جوانان افزایش پیداکند.
وی تاکید کرد: استخر شنای کوهبنان باید راه‌اندازی شود در هفته تربیت بدنی سومین یادواره شهدای ورزشکار برگزار شد که با اجرای برنامه‌های خوب و جذابی همراه بود و این یادواره ماندگار شد.
حجت‌الاسلام فقیهی بیان کرد: در روزهای گذشته انتصاباتی در ادارات برق و ارشاد اسلامی شهرستان داشتیم؛ جا دارد مسئولان، مردم و جوانان کوهبنانی مسئولین فرهنگی را کمک کنند تا برنامه‌های ارشاد اسلامی را در شهرستان داشته باشیم.
نامجو کوهبنانی

انتهای پیام
captcha