معرفی برکات وقف برای حرکت در مسیر توسعه
کد خبر: 3852551
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

معرفی برکات وقف برای حرکت در مسیر توسعه

کانون خبرنگاران نبأ _ سرپرست اداره تبليغات اسلامی رباط کريم به مناسبت هفته وقف بیان کرد: در معرفی فلسفه وقف و برکاتی که بر آن مترتب است کوشا باشیم تا با استفاده از ظرفیت‌های این سرمایه در مسیر توسعه کشور گام برداریم.

معرفی برکات وقف برای حرکت در مسیر توسعه

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام ناصر حيدری، سرپرست اداره تبليغات اسلامی رباط کريم، امروز، چهارم آبان‌ماه به مناسبت هفته وقف، گفت: گرامیداشت این هفته، فرصتی است تا آثار و برکات و در عین حال چالش‌های پیش روی این صدقه جاریه مورد توجه بزرگان، نخبگان و خیرین جامعه قرار گیرد تا زمینه‌های لازم در قالب برنامه‌های جامعه برای رشد، گسترش و حمایت فراهم آید.
وی افزود: سنت حسنه وقف و توجه به امور خیریه یکی از ملزومات توسعه، گسترش و پیشرفت تمدن اسلامی بوده، به‌طوری‌که بخش عظیمی از میراث فرهنگی، علمی، آموزشی، درمانی و اجتماعی در تمامی کشورهای اسلامی به‌ویژه کشور عزیزمان ایران، با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم این سنت حسنه و نیات خیرخواهانه واقفان بوده است.
این مسئول بیان کرد: احیای این سنت حسنه و ترغیب مردم جامعه در عمل به آن، پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در کشور تقویت شد؛ سنتی که با احیای مجدد آن، گره از بسیاری مشکلات مردم و دردمندان باز شد و امروز نیز این مهم میسر نیست مگر با ایجاد زمینه‌های بروز مسئولیت‌پذیری اجتماعی و تبدیل سنت وقف به یک سرمایه عظیم اجتماعی.
حجت‌الاسلام حیدری ادامه داد: امروز مهم‌ترین وظیفه ما این است که در معرفی فلسفه وقف و برکاتی که بر آن مترتب است کوشا باشیم تا با استفاده از ظرفیت‌های این سرمایه اجتماعی و همدلی تمامی فرزندان این مرز و بوم با شتاب بیشتری در مسیر توسعه همه جانبه میهن اسلامی‌مان گام برداریم.
سرپرست اداره تبليغات اسلامی رباط کريم، ضمن گرامیداشت این هفته مقدس و عرض ارادت به ساحت سراسر سعادت واقفین و خیرین که بخش عظیمی از حیات معنوی و مادی اسلام به موقوفات آنها در زمینه احداث مساجد، حسینیه‌ها و مؤسسات عام‌المنفعه، بستگی دارد، بالاخص شهیدان والامقام که بزرگترین سرمایه یعنی جان خود را وقف اعتلای کلمه الله و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند، توفیق روزافزون و رحمت و رضوان الهی برای آنان و سعادت حضور در جمع واقفان و خیران را برای خود و همگان از خداوند بزرگ خواستار شد.

منوچهر جلیلی

انتهای پیام
captcha