لرستان وقف قرآنی ندارد
کد خبر: 3853082
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶

لرستان وقف قرآنی ندارد

گروه فرهنگی ـ مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان لرستان، دبا اشاره به این‌که در استان لرستان وقف قرآنی وجود ندارد، اظهار کرد: باید از ظرفیت فعالان قرآنی و خیران در جهت ترویج وقف قرآن استفاده شود، لذا رسانه‌هایی که در حوزه قرآن فعالیت می‌کنند باید نسبت به این امر اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان لرستان، دوشنبه، ششم آبان ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به این‌که در استان لرستان وقف قرآنی وجود ندارد، اظهار کرد: باید از ظرفیت فعالان قرآنی و خیران در جهت ترویج وقف قرآن استفاده شود، لذا رسانه‌هایی که در حوزه قرآن فعالیت می‌کنند باید نسبت به این امر اهتمام داشته باشند.

وی با بیان این‌که در قرآن کریم هیچ آیه‌ای به‌صورت مستقیم به وقف اشاره نکرده‌است، عنوان کرد: آیات انفاق به‌صورت عمومی به وقف ارتباط دارد و در انفاق قسمتی از مال بذل و بخشش می‌شود اما وقف به گونه‌ای بخشیده می‌شود که تا روز قیامت منفعت آن جاری است.

طباطبایی با تأکید بر این‌که بهترین نوع انفاق وقف است، اضافه کرد: وقف از سنت‌های قرآنی است که در اسلام به طور موکد مورد سفارش قرار گرفته است و حفظ، نگهداری، احیا و تبلور موقوفات مهم‌ترین رسالت اوقاف وامور خیریه است.

مدیرکل اوقاف لرستان ادامه داد: در طول تاریخ بسیاری از موقوفات مورد تعدی قرار گرفته و بعداز اصلاحات ارضی بسیاری از افرادی که موقوفات را در اختیار داشتند حق موقوفه را ادا نکردند.

وی با بیان این‌که باید احکام وقف بیان و اطلاع رسانی شود، عنوان کرد: حفظ مرحله احیای موقوفات را رسالت دیگر اوقاف اعلام کرد.

طباطبایی با اشاره به فعالیت دو ساله موکب اوقاف لرستان در ایام اربعین حسینی در شهر سامرا کشور عراق، اظهار کرد: هزینه این موکب از محل موقوفاتی تأمین می‌شود که برای زوار امام حسین(ع) وقف شده‌اند.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه لرستان پیشرفت و در جریان بودن موقوفه را تبلور موقوفات دانست و افزود: دیدگاه رئیس اوقاف و امور خیریه اشتغال‌زایی و یا آزادی زندانیان غیرعمد از محل موقوفات است.

انتهای پیام
captcha