برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن در پایتخت قطعی است
کد خبر: 3853352
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
عبدالهادی فقهی‌زاده:

برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن در پایتخت قطعی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری قطعی بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در سال 99 در تهران خبر داد و گفت: شعبه استانی این نمایشگاه نیز در تبریز برگزار می‌شود.

فعلاً رد نشود //// قطعی شدن برگزاری نمایشگاه قرآن در تهران

به گزارش ایکنا؛ طی ماه‌های گذشته خبرهایی مبنی بر احتمال انتقال بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن از تهران به یکی از مراکز استان‌ها منتشر و تا حدود زیادی هم قوت گرفت؛ خبری که هرچند به صورت صددرصدی قطعی نشده بود و قطعیت آن به آینده موکول شده بود اما واکنش‌های زیادی از سوی دنبال‌کنندگان این موضوع به همراه داشت. در همین راستا گفت‌وگوی کوتاهی با معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نهاد سیاست‌گذار نمایشگاه قرآن بین‌المللی قرآن که ریاست این نمایشگاه را نیز برعهده دارد، صورت گرفته است.

عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد آخرین وضعیت نمایشگاه بیست و هشتم و تصمیمات قطعی که در مورد آن اتخاذ شده است، گفت: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن در شهر تهران قطعی شده و ما سال آینده در ماه مبارک رمضان شاهد برپایی این نمایشگاه در تهران و در مصلای امام خمینی(ره) خواهیم بود.

وی به برگزاری شعبه استانی این نمایشگاه که سال گذشته در مشهد مقدس برگزار شد، نیز اشاره کرد و افزود: در دوره بیست و هشتم شعبه استانی نمایشگاه بین‌المللی قرآن را در استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز شاهد خواهیم بود.

فقهی‌زاده همچنین در مورد برگزاری جلسات مربوط به نمایشگاه نیز بیان کرد: احکام اعضای شورای سیاست‌گذاری طی روزهای آتی صادر خواهد شد و در جلسات داخلی و شورای مدیران و طرح و برنامه نیز مصوب شده است تا برپایی شعبه استانی را که دومین شعبه استانی نمایشگاه بین‌المللی خواهد بود، در تبریز شاهد باشیم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار کرد: ان‌شاء‌الله با قوت تمام و همانند سال‌های گذشته نمایشگاه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، پیش از این معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرده بود: «نمایشگاه قرآن در سال ۹۹ دو حالت دارد، یا در تبریز و تهران به صورت همزمان برگزار می‌شود یا اینکه تنها در تبریز برگزار خواهد شد. احتمال اینکه نمایشگاه بین‌المللی قرآن با حد گسترده و ابعاد بین‌المللی فقط در تبریز برگزار شود وجود دارد. اما احتمال اینکه در تهران برگزار شود و شعبه استانی که سال قبل در مشهد بود و امسال در آذربایجان شرقی باشد نیز وجود خواهد داشت. ما با دو رویکرد کلی به این سمت رفته‌ایم که نمایشگاه بین‌المللی قرآن را در برخی از سال‌ها خارج از تهران برگزار کنیم. رویکرد اول لزوم پاسخ‌دهی مثبت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متعلق به تمام جمهوری اسلامی و نه استان خاصی است، خواهد بود. طرح کلی ما این است که تبریز اگر پایگاه اصلی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن در سال ۹۹ باشد سه استان مجاور را به عنوان استان معین قرار دهیم و از ظرفیت‌های فکری و استانی آنها استفاده کنیم. طبیعتاً باید به مطالبه جامعه قرآنی در سال‌های دور و نزدیک که امکان حضور کثیری از آنها خارج از تهران و استان‌های مجاور وجود ندارد، پاسخ دهیم. نکته دوم در این رابطه که رویکرد جدی ما در این زمینه است، لزوم اهتمام و توجه خاص به تربیت نیروی انسانی قوی در این زمینه است. واقعیت این است که تجربه‌های عملی نقش بسیار مهمی در شکوفایی استعدادها، برجسته‌تر شدن و نمایان‌تر شدن توانایی‌های مدیریتی برجستگان نیروهای قرآنی دارد».

انتهای پیام
captcha