راهکارهای رسیدن موقوفات به حداکثر بهره‌وری
کد خبر: 3853376
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی بیان کرد:

راهکارهای رسیدن موقوفات به حداکثر بهره‌وری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: یکی از اقداماتی که سازمان اوقاف به عنوان نهاد متولی وقف باید انجام دهد این است که اطلس‌هایی را از وضعیت موجود موقوفات و راهکارهایی را برای رسیدن به حداکثر بهره‌وری آنها ارائه کند.

راهکارهای رسیدن موقوفات به حداکثر بهره‌وری

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، که صبح امروز، 8 آبان به مناسبت هفته وقف با رادیو گفت‌وگو صحبت می‌کرد؛ در مورد راهکارهای ترویج وقف گفت: به نظر می‌رسد یکی از اقداماتی که سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان نهاد متولی ترویج فرهنگ وقف و احیای موقوفات باید انجام دهد این است که اطلس‌هایی از وضعیت موجود موقوفات ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه فعالیتهایی که در این زمینه صورت گرفته است، افزود: در حال حاضر واقف نیت می‌کند تا اموال خود را در هر جایی وقف کند. اگر اطلاع داشته باشد در آن موقعیت مکانی در حوزه‌های بهداشت، فرهنگی و دیگر حوزه‌ها چه موقوفاتی وجود دارد و چه میزان نیاز به وقف در این زمینه‌ها هست، بهتر تصمیم می‌گیرد.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر موقوفاتی ایجاد می‌شود که واقف اطلاع ندارد فضا اشباع شده است یا خیر. می‌توانیم مشاوره وقف حوزه‌ها را ارائه دهیم و ساحت‌هایی را که نیاز به وقف دارد معرفی کنیم و از واقفان بخواهیم اگر مایل هستند اموال خود را در آن ساحت‌ها وقف کنند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر دایر بودن دفاتر مشاوره وقف در ادارات کل اوقاف و امور خیریه در استان‌ها، بیان کرد: از گذشته به این صورت بوده که کسی که می‌خواست وقف کند تعیین متولی برعهده واقف بود و آن شخص می‌توانست هر کسی را مدیر کند. برخی افراد گویی نیاز به مشاوره را لازم نمی‌بینند. لذا گاهی زمانی متوجه ایجاد یک وقف می‌شویم که شخص برای ثبت وقف خود به ادارات اوقاف مراجعه می‌کند.

وی در پایان اذعان کرد: از واقفان درخواست می‌کنیم برای اینکه موقوفات حداکثر اثرگذاری و بهره‌وری را در حوزه اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی داشته باشد، به مراکز مشاوره وقف مراجعه کنند تا با علم و آگاهی بیشتری بتوانند موقوفات را ایجاد کنند.

انتهای پیام
captcha