۱۴ موقوفه لرستان به حوزه‌های علمیه اختصاص دارد
کد خبر: 3854000
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

۱۴ موقوفه لرستان به حوزه‌های علمیه اختصاص دارد

گروه اجتماعی ــ معاون اوقاف لرستان با بیان این‌که در حال حاضر ۱۴ موقوفه در استان به حوزه‌های علمیه اختصاص دارد، گفت: البته در استان موقوفاتی هم وجود دارد که بخشی از سهم آن‌ها مربوط به حوزه‌های علمیه است که در حال احیای این موقوفات هستیم.

وبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت گرامی‎داشت دهه وقف نشست تخصصی «وقف و حوزه‌های علمیه» امروز شنبه، یازدهم آبان در مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‎زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در این نشست تخصصی با اشاره به سهم اندک حوزه‎های علمیه لرستان از وقف، گفت: در حال حاضر چهارده موقوفه در استان به حوزه‌های علمیه اختصاص دارد.

وی افزود: البته در استان موقوفاتی هم وجود دارد که بخشی از سهم آن‌ها مربوط به حوزه‌های علمیه است که در حال احیای این موقوفات هستیم. 

عباس‌زاده در ادامه به اهمیت بالای وقف در آموزه‌های دین مبین اسلام و سیره اهل‌بیت(ع) اشاره کرد و ادامه داد: وقف با فضیلت‌ترین نوع انفاق است که می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات جامعه امروز باشد. 

معاون اوقاف لرستان دهه وقف را فرصتی مغتنم برای تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف دانست و افزود: مبلغان و اصحاب رسانه و همچنین فعالان دینی و فرهنگی باید با همت جهادی در راستای ثبت موقوفات متناسب با نیاز جامعه گام بردارند. 

وی با بیان این‌که مبلغان با فعالیت تبلیغی خود در اماکن مختلف باید در راستای ترویج فرهنگ وقف بین خیران نیک‌اندیش رسالت خود را انجام دهند، اظهار کرد: حوزه‌‎های علمیه باید با برگزاری همایش‌هایی با عنوان ترویج فرهنگ وقف در جامعه در راستای ترغیب و تشویق خیران نسبت به وقف‌های حوزوی برنامه‌ریزی داشته باشند. 

معاون اوقاف لرستان یادآور شد: امید می‌رود واقفان و خیران نیک‌اندیش با اهدای موقوفات جدید و متناسب با نیاز جامعه به‌ویژه در بخش‌های قرآنی و حوزه‌های علمیه قدم بردارند تا شاهد ترویج و گسترش فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه باشیم.

انتهای پیام
captcha