فعالان قرآنی در ایجاد وقف قرآنی نقش‌آفرینی کنند
کد خبر: 3854887
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

فعالان قرآنی در ایجاد وقف قرآنی نقش‌آفرینی کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون اوقاف لرستان، مراکز افق را ظرفیتی مناسب برای اجرای فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: ایجاد وقف‌های قرآنی یک نیاز جدی است و اصحاب قرآنی استان در شناسایی و ایجاد وقف قرآنی در لرستان می‌توانند نقش اساسی داشته باشند.

فعالان قرآنی در شناسایی و ایجاد وقف قرآنی نقش‌آفرینی کنندحجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به ضعف استان در زمینه وقف‌های قرآنی و لزوم ورود خیران و واقفان به حوزه وقف‌های قرآنی، گفت: آن‌چه نیاز امروز است ایجاد وقف قرآنی است که اصحاب قرآنی استان در شناسایی و ایجاد وقف قرآنی در لرستان می‌توانند نقش اساسی داشته باشند.

وی با بیان این‌که عمده وقف‎های ثبت شده در لرستان طی سال‌های اخیر و گذشته اکثراً مسجد و حسینیه هستند، ادامه داد: متأسفانه وقف در حوزه قرآن در لرستان بسیار ضعیف است و می‎توان گفت هیچ موقوفه‌ای با نیت قرآن در استان نداریم که می‎طلبد در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

عباس‌زاده در ادامه به راه‌اندازی مرکز افق یا مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی رسمی این پایگاه‌ها در کنار تمام فعالیت‌ها تلاش خواهیم کرد به آسیب‌های اجتماعی بیشتر توجه کنیم.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف لرستان اظهار کرد: اصحاب قرآنی که مؤسسات قرآنی را در امام‌زادگان راه‌اندازی کنند می‌توانند از بخشی از بودجه فرهنگی اوقاف استفاده کنند؛ چراکه بخش مهمی از فعالیت‌های مراکز افق به مباحث و مفاهیم قرآن اختصاص یافته است.

وی با بیان این‌که در سامانه اوقاف ۸۰۰ نیت خیر در کشور وجود دارد که از این تعداد نیت واقف، حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ مورد از آن در استان لرستان اجرا می‌شود، گفت: امسال سهم اوقاف در ثبت وقف‌های جدید ۵۰ مورد بوده است و تا آبان‌ماه امسال ۵۵ مورد وقف جدید در لرستان ثبت شده است.

انتهای پیام
captcha