برگزاری پیش اجلاس استانی نماز و مدرسه در خوزستان/ انس دانش‌آموزان با نماز بدون اجبار
کد خبر: 3854922
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

برگزاری پیش اجلاس استانی نماز و مدرسه در خوزستان/ انس دانش‌آموزان با نماز بدون اجبار

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری پیش اجلاس استانی نماز و مدرسه در خوزستان، گفت: مخاطبان اجلاس نماز قشر خاصی نیستند اما ما بر حضور مدیران، دانش‌آموزان فعال، ائمه جماعت روحانی، فرهنگیان، اولیاء، خیران مسجدساز و نمازخانه‌ساز تأکید داریم. اگر برای دانش‌آموزان این موضوع نهادینه شود که هیچ‌گونه اجبار و ضرورتی در کار نیست می‌توانیم به انس بیشتر آنها با نماز امیدوار شویم.

بلاسم

به گزارش ایکنا از خوزستان، دومین جلسه شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز با موضوع اجلاس استانی نماز و مدرسه امروز سه‌شنبه 14 آبان‌ماه در اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان برگزار شد.

علی بلاسم، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در این نشست با بیان اینکه بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز با موضوع نماز و مدرسه به میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود، گفت: پیرو این موضوع بخشنامه‌ای از سوی وزارت آموزش و پرورش برای ما ارسال شده که برای اقامه نماز جماعت در مدارس تلاش ویژه‌ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس زنگ نماز اجباری اما شرکت دانش‌آموزان در نماز جماعت اختیاری است. در جلسه گذشته شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز به مواردی همچون نهادینه کردن زنگ نماز در مدارس، شرکت اعضای شورای توسعه فرهنگ اقامه نماز در نماز جماعت، عدم تغییر کاربری نمازخانه‌ها، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب ائمه جماعات و ... اجرا می‌شد.

بلاسم، با اشاره به اینکه در همه استان‌های کشور پیش اجلاس‌هایی برای اجلاس کشوری نماز در سه بخش منطقه‌ای، شهرستانی و استانی برگزار می‌شود، گفت: از 19 آبان تا 10 آذرماه زمانی است که برای برگزاری پیش اجلاس استانی نماز به ما مهلت داده شده است. بر این اساس ما این اجلاس متمرکز استانی را 22 آبان در تالار طلائیه ناحیه 4 آموزش و پرورش اهواز برگزار می‌کنیم.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش بیان کرد: مخاطبان اجلاس نماز قشر خاصی نیستند اما ما بر حضور مدیران، دانش‌آموزان فعال، ائمه جماعت روحانی، فرهنگیان، اولیاء، خیران مسجدساز و نمازخانه‌ساز تأکید داریم. انتظار ما از برگزاری همایش نماز و مدرسه این است که دانش‌آموزان با نماز به ویژه نماز جماعت مأنوس شوند و اولویت اول مدیران برگزاری نماز جماعت باشد. اگر برای دانش‌آموزان این موضوع نهادینه شود که هیچ گونه اجبار و ضرورتی در کار نیست می‌توانیم به انس بیشتر آنها با نماز امیدوار شویم.

انتهای پیام
captcha