راه اندازی 35 مرکز نیکوکاری در خراسان جنوبی تا پایان امسال
کد خبر: 3855025
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد:

راه اندازی 35 مرکز نیکوکاری در خراسان جنوبی تا پایان امسال

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه راه اندازی 35 مرکز نیکوکاری دیگر در سال جاری هدف گذاری شده است، گفت: طی هفت ماهه سال جاری مردم نیکوکار خراسان جنوبی 13 میلیارد و 800 میلیون تومان به 55 مرکز نیکوکاری سطح استان اهدا کردند.

راه اندازی 35 مرکز نیکوکاری در خراسان جنوبی تا پایان امسالبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، رضا سلم آبادی امروز، 14 آبان در دیدار اعضای مرکز نیکوکاری رسانه یاران با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار کرد: مردم استان با وجود همه مشکلات معیشتی و اقتصادی همیشه پای ثابت کمک به افراد نیازمند و مراکز نیکوکاری هستند و خوشبختانه نیکوکاری و نوع دوستی در بین مردم خراسان جنوبی برجسته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به هم‌اکنون 55 مرکز نیکوکاری در سطح استان فعال است، افزود: در این مراکز تلفیقی از دانستن و عمل کردن، داریم و بسیاری از این مراکز در کنار مساجد و در محلات راه اندازی شده است.

سلم آبادی با بیان اینکه مجموع کمک‌های جمع‌آوری شده از مردم در هفت ماهه امسال بالغ بر  39 میلیارد تومان بوده است، گفت: از این میزان حدود 3 میلیارد تومان از محل صدقات، 3 میلیارد و 300 میلیون تومان ازمحل زکوات و 10 میلیارد تومان کمک حامیان به طرح اکرام ایتام بوده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین 23 میلیارد تومان معادل 59 درصد کمک‌های جمع‌آوری شده مبتنی بر نیاز محرومان بوده است، ادامه داد: اگر فرهنگ‌سازی شود که مردم بیشتر در قسمت مبتنی بر نیازمحرومان کمک کنند اثربخشی و ماندگاری خدمات افزایش می‌یابد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه راه اندازی 35 مرکز نیکوکاری دیگر در سال جاری هدف گذاری شده است، گفت: طی هفت ماهه سال جاری مردم نیکوکار خراسان جنوبی 13 میلیارد و 800 میلیون تومان به 55 مرکز نیکوکاری سطح استان اهدا کردند.

سلم آبادی بیان کرد: از این میزان کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری خراسان جنوبی 19 درصد نقدی، 71 درصد غیرنقدی و 10 درصد نیز ارائه خدمات به جامعه هدف بوده است.

وی با اشاره به مراجعه 12 هزار نیازمند به مراکز نیکوکاری استان در سال جاری، عنوان کرد: از این افراد 241 نفر تحت حمایت بهزیستی، 7 هزار و 248 نفر تحت حمایت کمیته امداد، 333 نفر سایر سازمان ها و 3 هزار و 852 نفر از دیگر اقشار نیازمند جامعه بوده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: در طرح اطعام و احسان حسینی نیز امسال 5 میلیارد و 400 میلیون تومان کمک جمع آوری شده است که 4 میلیارد و 50 میلیون تومان سهم مراکز نیکوکاری بوده است.

سلم آبادی با اشاره به آغاز فعالیت اولین مرکز نیکوکاری تخصصی اصحاب رسانه(رسانه یاران) کشور در استان خراسان جنوبی، افزود: ارتقای سطح مشارکت‌های مردمی با نهادینه سازی فرهنگ انفاق و نیکوکاری، ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و فرهنگی با همکاری نهادهای حمایتی، استفاده از ظرفیت مردم و خیرین و مردمی شدن مشارکت‌های اجتماعی با بهره‌گیری از توان رسانه‌ها و ایجاد پل ارتباطی بین خیرین و نیازمندان و جذب مشارکت‌ها در راستای توانمندسازی و خودکفایی از اهداف مرکز نیکوکاری رسانه یاران خراسان جنوبی است.

انتهای پیام
captcha