وداع قره‌شیخلو با دارالقرآن در صدر اخبار معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3855111
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳

وداع قره‌شیخلو با دارالقرآن در صدر اخبار معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دارالقرآن، در صدر اخبار معارفی امروز رسانه‌ها قرار داشت.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 14 آبان‌ماه، اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز شش خبر منتشر کرده‌ است. در خبری با عنوان «سازمان دارالقرآن ریالی بدهی و کار بر زمین مانده ندارد» آمده است: آیین تودیع و معارفه رؤسای پیشین و کنونی سازمان دارالقرآن الکریم در محل سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد. در این مراسم مهدی قره شیخلو رئیس سابق سازمان دارالقرآن با تقدیر از حضور اهالی قرآن در این مراسم گفت: از همه عزیزانی که در طول ده سال مدیریت سازمان به من کمک و مساعدت کردند خصوصاً اعضای سازمان تقدیر و تشکر می‌کنم. مرسوم است کسانی که از یک نهاد جدا می‌شوند گزارشی از فعالیت‌هایشان ارائه می‌کنند، ما گزارشی را در قالب کلیپ آماده کرده بودیم که زمان، اجازه پخش آن را نداد و امیدوارم آقای اخوان در روزهای آتی آن را منتشر کند. وی با اشاره به چند شاخصه در مدیریت سازمان دارالقرآن گفت: اگر توفیقی وجود دارد به این علت است که چند شاخص مورد توجه ما بود اول آنکه براساس تکلیف و مأموریت‌های اساسنامه سازمان عمل می‌کردیم و به اجرای دقیق آن اصرار داشتیم. البته شاید لازم باشد در اینجا صحبت حجت‌الاسلام محمدی را اصلاح کنم و آن اینکه اصرار ما به معنی انحصارطلبی نبوده ما به دنبال اجرای دقیق برنامه‌ها بر اساس قانون بودیم نه به دنبال انحصار. در این ایام تلاش کردیم دقیقاً قانون‌مدار باشیم و کارها بر اساس قانون باشد، همچنین صادقانه رفتار کنیم و وفای عهد را بر خود لازم بدانیم.
قره‌شیخلو با بیان اینکه همه تلاش من این بوده که قولی که داده‌ام روی زمین نماند، گفت: بعید می‌دانم در این سال‌ها قولی داده باشم که روی زمین مانده باشد. به آقای اخوان هم می‌گویم سازمان ریالی بدهی و کار برزمین مانده ندارد و آقای اخوان می‌توانید به راحتی به اجرای برنامه‌های خود فکر کنید. یکی از آفت‌های جامعه امروز موضوع آمارزدگی است و ما در این سال‌ها کیفیت را بر کمیت ترجیح می‌دادیم. طی ۳۸ سال فعالیت سازمان دارالقرآن تعداد ۱۵ میلیون نفر تحت آموزش قرار گرفتند که این آموزش کیفیت‌های لازم را داشت و طی ۳۸ سال ۱۰۰ هزار مربی تربیت شده‌اند که بدنه آموزش قرآنی کشور غالباً از همین صد هزار نفر است.
پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «دستاوردهای نظام برای تمسک به قرآن و ناکامی‌ها به خاطر دوری از قرآن است»، «همه برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی را براساس قرآن طراحی کرده‌ایم»، «برگزاری محافل نفحات‌القرآن ویژه هفته وحدت+جزئیات»، «تلاوت ترتیل صفحه ۲۰۱ قرآن باصدای عبدالباسط+صوت و متن آیات» و «تلاوتی از سعید بیژنی/ آیاتی از سوره مبارکه حدید+فیلم» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز پرکار بوده و تا ساعت 16 امروز تعداد 10 خبر منتشر کرده که شامل «اظهار آرامش رئیس سازمان تبلیغات از انتخاب رئیس جدید دارالقرآن/ حمایت می‌کنم»، «تشبیهی که امام عسکری(ع) درباره طول عمر امام زمان(عج) به‌کار بردند»، «تدابیر سیاسی و تمهیدات علمی امام حسن عسکری(ع) برای آغاز عصر غیبت»، «مدیران و سیاست‌گذاران‌مان دچار اختلاط گفتمانند/ صابری: برای عبور از وضع لیبرالی به تدوین تئوری تحول نیاز داریم»، «ایام سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) هیئت کجا برویم؟»، «برگزاری تجدید بیعت با امام‌زمان (عج) در میدان امام‌حسین»، «پیامدهای تأخیر در نماز اول وقت»، «عاقبت شرابخواری که با حجت الاسلام کافی همنشین شد»، «روایت تسنیم از آخرین وضعیت جسمانی "حجـت‌الاسلام حسینی"+ عکس و فیلم» و «عنایت امام‌حسن (ع) به حاج‌غلامرضا سازگار وقتی که از مداحی ناتوان شد/ ساواک حکم تیرم را داده بود+ فیلم و عکس» هستند.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران، امروز شش خبر منشر کرده است. در خبری با عنوان «سنندج، میزبان بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور» آمده است: رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: شانزدهمین یادواره عارف نامی کُرد سیدبهاءالدین شمس قریشی بزرگترین مولودی‌خوانی کشور به مناسبت هفته وحدت، روز یک شنبه 19 آبان‌ماه سال جاری در صحن جدید مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود. امین مرادی، اظهار کرد: یادواره خالق مولودنامه مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی محوری‌ترین برنامه هفته وحدت در استان کردستان بوده که از سال 84 تاکنون هرساله توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان در ایام هفته وحدت برگزار می‌شود و امروز به عنوان بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور شناخته شده است. وی کردستان را مهد عرفان و مردم کردستان را از عاشقان و اردتمندان پیامبر اعظم اسلام (ص) و اهل بیت (علیهم السلام)عنوان کرد و افزود: اولین دوره که در سال 84 یادواره شمس قریشی برگزار شد حضور 200 نفر در مراسم را شاهد بودیم اما در دوره پانزدهم، بالغ بر 15 هزار نفر از برگزاری این مراسم مردمی استقبال کردند و به نوعی با پوشش‌های خوب رسانه ملی و اصحاب رسانه این شور و اشتیاق با حضور اقشار مختلف مردم به عنوان بزرگترین مراسم مولودی خوانی در کشور ثبت شده است.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که وجود مقدس نبی و رسول اعظم (ص) مهم‌ترین نقطه ایجاد وحدت است، بیان کرد: این برنامه در راستای تقویت وحدت و همگرایی است و باتوجه به شیطنت‌ کشورهای استکباری و تفرقه افکنی بین کشورهای اسلامی با خلق گروه‌های تروریستی در لوای دروغین اسلام توجه به تحکیم وحدت حول پیامبر رحمت و مهربانی یک ضرورت بسیار مهم است.
پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «رئیس جدید سازمان دارالقرآن معرفی شد»، «بزرگداشت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی برگزار می‌شود»، «خلاصه شرح و ترجمه نهج‌البلاغه علامه جعفری در ۱۰ جلد رونمایی می‌شود»، «مسالمت‌جویی امام علی (ع) در جهان امروز یک خلأ تحقیقاتی است» و «چرا امامزادگان در ایران زیادند؟» هستند.

مهر

چهار خبر صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر در روز جاری شامل «تشکیل هسته‌های نخبگان قرآنی در دستور سازمان دارالقرآن قرار بگیرد»، «رئیس جدید سازمان دارالقرآن الکریم معرفی شد»، «گزارش راهبردی از آخرین وضعیت مؤسسات مردمی قرآنی تدوین و ارائه شود» و «چیستی، چرایی و چگونگی حفظ عمومی قرآن کریم» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

سه خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری شامل «سازمان دارالقرآن ریالی بدهکاری ندارد/ فعالیت‌های قرآنی باید برمحور کیفیت باشد»، «می‌خواهیم جامعه قرآنی به پهنای ایران اسلامی توسعه پیدا کند/ مردم باید با حقیقت قرآن انس داشته باشند» و «توصیه امام کاظم(ع) برای جدی گرفتن بازی کودکان» هستند.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز سه خبر با عناوین «پیام امام علی(ع) در سازمان ملل طنین‌انداز است»، «چگونه باید التزام نظری و التزام عملی به ولایت فقیه را فهمید؟» و «انتشار کتاب دیجیتال «اسلام و مسلمانان» در آلمان» منتشر کرده است.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز یک خبر با عنوان «تدارک مسجد جمکران برای ۹ ربیع‌الاول/ شبکه مردمی یاوران مهدی فعال می‌شود» منتشر کرده است.

ایرنا

سه خبر صفحه معارف خبرگزاری ایرنا در روز جاری نیز شامل «توسعه عدالت اجتماعی عنصری کارآمد برای تامین منافع جریان‌ها است»، «حضرت علی(ع) سمبل عدالت است» و «اندیشه امیرالمومنین(ع) یک منبع اجتهادی مستحکم است» هستند.

انتهای پیام
captcha