«تسنیم»؛ طرح مبتکرانه آشنایی با مفاهیم قرآن ویژه کارکنان وظیفه ارتش
کد خبر: 3856058
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹

«تسنیم»؛ طرح مبتکرانه آشنایی با مفاهیم قرآن ویژه کارکنان وظیفه ارتش

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اختتامیه ششمین دوره طرح تسنیم، طرحی جهت آشنایی کارکنان وظیفه ارتش با مفاهیم قرآن، فردا، 20 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات سراسری طرح قرآنی تسنیم ارتش جمهوری اسلامی ایران، دوشنبه، 20 آبان‌ماه، همراه با تجلیل از برگزیدگان در سالن همایش‌های پادگان گروه مخابرات ارتش واقع در لویزان با حضور فرماندهان، کارکنان و مسئولان ستاد ارتش برگزار می‌شود.

طرح «تسنیم» طرح مبتکرانه در حوزه مفاهیم قرآن است که ویژه کارکنان وظیفه ارتش است که هر سه ماه یکبار در دو سطح یک (پایین فوق دیپلم) و دو (بالای فوق دیپلم) برپا خواهد شد.

حجت‌الاسلام سعید نصیرالاسلامی، معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی ـ سیاسی ستاد آجاد در گفت‌وگو با ایکنا درباره این طرح گفت: طیف عمده‌ای از مخاطبان ارتش، جوانان هستند که از کارکنان وظیفه آجا هستند و باید آنها را به نحوی با آموزه‌های قرآن و سیره اهل‌بیت(ع) آشنا کنیم، چرا که ترویج آموزه‌های دینی تنها راه مقابله با هجمه‌ها و تهاجم‌های فرهنگی است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر موضوع سبک زندگی اسلامی، امروز نیازمند جامعه است و بخش عمده آن به فراموشی سپرده شده است که بخشی از زندگی اسلامی، زندگی قرآنی است، این مقدور نمی‌شود، مگر اینکه مفاهیم، کلمات و کلیدواژه‌های قرآنی و سیره اهل‌بیت(ع) را به فرزندان بگوییم.
نصیرالاسلامی بیان کرد: قرآن جامع‌ترین دستورالعمل برای سعادت دنیا و آخرت است، اما متأسفانه امروزه آن جایگاه و پایگاه را ندارد و اگر می‌خواهیم فرزندان به سمت و سوی سعادت رشد و تعالی داشته باشند، باید آنها را با واژه‌ها و مفاهیم قرآنی و اهل‌بیت(ع) بیشتر آشنا کنیم. در این راستا مجموعه برنامه‌ها و طرح‌هایی اجرا می‌شود که طرح قرآنی «تسنیم» نیز از آن جمله است.
معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی ـ سیاسی ستاد آجاد ادامه داد: طی این طرح، کارکنان وظیفه هر فصل با مفاهیم یک جزء از قرآن کریم آشنا می‌شوند. این مفاهیم کاربردی است و براساس ترجمه و مفاهیم مهدی محمودیان است. چنانکه در بدو ورود هر نیروی وظیفه به او این کتاب ترجمه و مفاهیم داده می‌شود و بعضاً نیز ترجمه و مفاهیم هر جزء نیز به دلیل حل مشکل سختی حمل و نقل نیز برای آنها در نظر گرفته شده است و به صورت اختیاری هر سرباز می‌تواند در پایان هر فصل در آزمون طرح تسنیم که به صورت چهارگزینه‌ای برگزار می‌شود، حضور پیدا کند.
وی بیان کرد: چنانکه در ششمین دوره این طرح حدود هزار نفر از نیروهای وظیفه ستاد آجا حضور پیدا کردند که برخی از آنها حائز نمرات مطلوبی شدند و این نشان‌دهنده اقبال جوانان به این دوره‌های مفاهیم است. همچنین سه‌شنبه‌‌ها نیز جلسه پاسخ به سؤالات برگزار می‌شود.
نصیرالاسلامی درباره تشویق‌هایی که برای نیروهای وظیفه در این طرح در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: مرخصی تشویقی در کنار هدایای نقدی برای نیروهایی که حائز نمرات برتر شده‌اند، در نظر گرفته شده است و در صورتی که موارد تنبیهی برای آنها در نظر گرفته شده باشد، با موافقت فرمانده‌شان از آن موارد چشم‌پوشی می‌شود.
وی ادامه داد: جوانان تشنه معارف اهل‌بیت(ع) و آموزه‌های قرآنی هستند و امیدواریم بتوانیم آنها را با قرآن، چراغ هدایت آشنا کنیم و از سوی دیگر بتوانیم گامی مثمر ثمر در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری برداریم و سربازان نیز از این ره‌توشه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha