استقبال مردم از برنامه هنری بچه مسجدی‌ها
کد خبر: 3856222
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

استقبال مردم از برنامه هنری بچه مسجدی‌ها

دیگر رسانه‌‌ها ــ‌ متولیان این سوگواره از مخاطبان خواسته بودند که در موضوعات «ثبت لحظات و وقایع تأثیرگذار و زیبایی‌های راهپیمایی عظیم اربعین»، «ثبت تصاویر فعالیت‌های میهمان نوازی و پذیرایی مواکب و پیوند بین ملت ایران و عراق» با محوریت شعار #الحسین_ یجمعنا آثار خود را به این مسجد ارائه دهند.

استقبال مردم از برنامه هنری بچه مسجدی‌ها

به گزارش ایکنا به نقل از حلقه وصل، مساجد از دیرباز محلی برای عبادات و معنویات و به دلیل در دسترس بودن، محل مناسبی برای برگزاری و انجام مراسم گوناگون اجتماعی و مذهبی بوده و برمبنای موارد ذکرشده در قرآن و روایات از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، زیرا نشر معارف اسلامی و تربیت مؤمنان در این مکان مقدس انجام می شود و از سوی دیگر به نوعی کانون اتحاد و انسجام مسلمانان به حساب می‌آید.

در این بین برخی از مساجد اقدام به برگزاری رویدادهایی می‌کنند که ممکن است کمتر کسی نمونه آن را در محیط مسجد دیده باشد. مسجدالمتقین تهران که در خیابان شریعتی واقع شده در اقدامی جالب و با استفاده از ظرفیت مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی که سالانه چندین میلیون ایرانی در آن حضور دارند، دومین سوگواره هنری اربعین را در رشته‌های عکس و سفرنامه برگزار کرده است.

متولیان این سوگواره از مخاطبان خواسته بودند که در موضوعات «ثبت لحظات و وقایع تأثیرگذار و زیبایی‌های راهپیمایی عظیم اربعین»، «ثبت تصاویر فعالیت‌های میهمان نوازی و پذیرایی مواکب و پیوند بین ملت ایران و عراق» با محوریت شعار #الحسین_ یجمعنا آثار خود را به این مسجد ارائه دهند.

ارسال حداکثر ۱۰ عکس برای شرکت در سوگواره، جدید بودن و اختصاص عکس‌ها به مراسم اربعین سال ۹۸، عکاسی با دوربین تلفن همراه و یا دوربین حرفه‌ای و ارسال آثار بدون هرگونه اصلاح و ویرایش بر عکس از شرایط بخش عکاسی این سوگواره بوده است.

آماری از آثار ارسالی به دبیرخانه
طبق آماری که دبیر این سوگواره ارائه کرده است، در مجموع ۱۰۰۰ اثر در دوبخش به سوگواره امسال ارسال شده که نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰درصدی را نشان می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های سوگواره امسال نسبت به سال گذشته دریافت آثار از اقصی نقاط کشور و همچنین دریافت یک اثر از کشور عراق بود که براساس تصمیم مسئولان، بناست از این شرکت کننده عراقی تجلیل ویژه شود.

مسئولان برگزاری دومین سوگواره هنری اربعین، داوران این رویداد فرهنگی را با بهره‌گیری از ظرفیت محل و همچنین ظرفیت‌های بیرونی انتخاب کرده‌اند و در حال حاضر آثار ارسال شده در حال داوری هستند.

جزئیات برگزاری مراسم اختتامیه
مراسم اختتامیه این سوگواره، روز پنجشنبه ۲۳ آبان‌ماه مصادف با شب ۱۷ ربیع‌الاول از نماز مغرب و عشاء در مسجد المتقین برگزار خواهد شد و بناست قرعه‌کشی میان شرکت کنندگان این مراسم برای اهدای کمک هزینه سفر به مشهد مقدس نیز صورت گیرد. همچنین در روز اختتامیه در مجموع دو بخش، ۱۰ نفر برگزیده تقدیر خواهند شد و جوایز نقدی را دریافت خواهند کرد.

مهمان ویژه مراسم روز اختتامیه نیز احمد محمدی‌فر دبیر ستاد مرکزی اربعین خواهد بود و اجرای سرود و مولودی‌خوانی از دیگر بخش‌های آن خواهد بود.

حضور در پیاده‌روی به نیابت از شهدای محله
محله صدر یا درب دوم سابق، در دوران دفاع مقدس ۴۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده که در اربعین امسال طرح زیارت نیابت برای این شهدا برگزار شد و افراد به انتخاب خود نایب‌الزیاره یک شهید شدند و تصاویر حضور خود با عکس شهید را به دبیرخانه ارسال کردند که از این میان نیز افرادی به قید قرعه در روز اختتامیه تجلیل خواهند شد.

گفتنی است، این سوگواره به صورت کاملاً مردمی و با کمک خیرین و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مسجد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha