معاونت قرآن و عترت در ارتش راه‌ا‌ندازی می‌شود/ تجلیل از 126 حائز رتبه برتر مسابقات قرآنی تسنیم
کد خبر: 3856417
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱

معاونت قرآن و عترت در ارتش راه‌ا‌ندازی می‌شود/ تجلیل از 126 حائز رتبه برتر مسابقات قرآنی تسنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی در ششمین دوره مسابقات طرح قرآنی تسنیم که امروز، 20 آبان‌ماه برگزار شد، از راه‌اندازی معاونت قرآن و عترت در ارتش خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی ارتش، مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات قرآنی طرح تسنیم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسنی، نماینده ولی‌فقیه در ارتش و حجت‌الاسلام صنعت پور امیری، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی ستاد ارتش، امروز، 20 آبان‌ماه در گروه مخابرات ارتش برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمد حسنی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در این مراسم با اشاره به استقبال کم‌نظیر از این دوره از مسابقات قرآنی، گفت: دل‌های جوانان ما قرآنی است، اما باید برای تقویت آن قدم‌های بیشتری برداشته شود، اما در برخی موارد شاهدیم که قرآن در جایگاه اول قرار ندارد و این موضوع باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر انقلاب، افزود: در بیانیه گام دوم، جان‌مایه تمام اقدامات فرهنگی، قرآن است، از این رو ما درپی راه‌اندازی معاونت قرآن و عترت در ارتش هستیم. در حال حاضر قرآن در دل معاونت دیگری در ارتش قرار دارد که این معاونت وظایف دیگری را بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه افرادی که دغدغه‌مند قرآن هستند، کمتر دیده می‌شوند، گفت: قرآن همه چیز است و برای رسیدن به قله‌های بلند تنها، راه قرآن است و اگر غیر از این را انتخاب کنیم، کارساز نخواهد بود. قرآن تنها راه هدایت است و تنها نسخه بشریت محسوب می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در ارتش اظهار کرد: خداوند هر فرد را که دوست داشته باشد، در کنار قرآن قرار می‌دهد و مورد لطف و عنایت قرآن قرار می‌گیرد و کسی که مورد لطف قرآن نباشد، از سفره قرآن محروم است.
وی بیان کرد: جوانان باید گام دوم انقلاب را مدیریت کنند و انتظار آن است که همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند، شانه‌های خود را در زیر بار انقلاب قرار دهند و این بدان معنی است که سالمندان و سالخوردگان باید خود را از مسئولیت‌ها کنار بکشند، زیرا شانه‌های آنها دیگر توانایی قبلی را ندارد. این بار سنگین باید بر دوش جوانان قرار گیرد و این شانه‌ها باید قرآنی باشند تا بتوانند بار انقلاب را تحمل کنند.
محمدحسنی گفت: جوانان باید در تصویر گام دوم این آمادگی را در خود ایجاد کنند و این آمادگی جز در سایه قرآن به دست آورده نمی‌شود، البته سایر برنامه‌ها هم تأثیر دارند اما تأثیر آنها هرگز به اندازه قرآن نخواهد.
وی افزود: حضرت محمد(ص) با قرآن توانست جامعه جاهلی را به یک جامعه قرآنی تبدیل کند. انقلاب ما نیز برخواسته از قرآن است و استمرار آن با قرآن صورت می‌گیرد.
رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با تأکید بر اینکه به طور روزانه قرآن را قرائت کنیم، ادامه داد: اگر امکان قرائت هر روز یک جزء را قرآن نداریم، نیم جزء و یا کمتر از نیم جزء و یا حداقل یک سوره از قرآن را قرائت کنیم. امام صادق(ع) توصیه کردند که شیعیان ما روزی 50 آیه را بخوانند و سپس شاهد تحول در زندگی خود باشند.
حجت‌الاسلام محمدحسنی یادآور شد: مشکلات امروز جامعه در کانون خانواده که کم هم نیستند به دلیل نداشتن ارتباط با قرآن است. قرآن داروی شفابخش برای تمام دردهای اجتماعی، خانوادگی و فرهنگی است و راه برون رفت از تمام مشکلات بشریت که گرفتار آن هستند، تمسک به قرآن است.
در ادامه حجت‌الاسلام حسین صنعت‌پور امیری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش با گرامیداشت هفته وحدت، گفت: این طرح از جمله طرح‌های فرهنگی مصباح است که در این دوره شاهد برگزاری ششمین دور از طرح قرآنی تسنیم هستیم. از جمله برنامه‌های مصباح، برنامه‌های قرآنی، کتابخوانی، تدبر در قرآن و حفظ و قرائت قرآن است.
وی ادامه داد: در دوره‌های گذشته، مسابقات طرح قرآنی تسنیم، برای منتخبین مرخصی‌های تشویقی مد نظر گرفته می‌شد، اما در این دوره از مسابقات، جوایز مادی نیز در کنار مرخصی‌های تشویقی برای منتخبان مد نظر قرار گرفته است.
رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی ستاد ارتش گفت: تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر طرح قرآنی تسنیم انجام می‌دهیم. این مسابقات در مرحله اول برای کارکنان پایور و وظیفه ستاد ارتش و یگان‌های تابعه، برگزار شد که پس از این دوره برنامه‌ریزی می‌کنیم تا در سطح دانشگاه‌ها و خانواده‌ها نیز برگزار شود.
یادآور می‌شود، ششمین دوره از طرح قرآنی تسنیم با حضور قریب به 1000 نفر برگزار شد و در مجموع 126 نفر از مجموع شرکت‌کنندگان حائز رتبه‌های برتر شدند.

انتهای پیام
captcha