آغاز مرحله نهایی بخش معارفی جشنواره ملی قرآن دانشجویان/ رقابت همزمان 240 دانشجو در 9 استان
کد خبر: 3856537
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
طالب‌تاش خبر داد:

آغاز مرحله نهایی بخش معارفی جشنواره ملی قرآن دانشجویان/ رقابت همزمان 240 دانشجو در 9 استان

گروه مسابقات ــ معاون پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز مرحله نهایی بخش معارفی سی‌وچهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور از بعدازظهر امروز خبر داد و گفت:‌ این آزمون با حضور 240 برگزیده‌ دانشگاه‌های مختلف همزمان در 9 استان برگزار می‌شود.

آغاز مرحله نهایی بخش معارفی جشنواره ملی قرآن دانشجویان / رقابت همزمان 240 دانشجو در 9 استان

عبدالمجید طالب‌تاش، عضو هیئت علمی و معاون پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، در گفت‌و‌گو با ایکنا، با اشاره به برگزاری آزمون کتبی بخش معارفی سی‌وچهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان از بعدازظهر امروز 21 آبان‌ماه، گفت: با توجه به اینکه امسال دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان میزبان سی و چهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت معرفی شده، مقدمات برگزاری این جشنواره در مرحله پایانی فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش آوایی این دوره از جشنواره از 12 تا 14 آذرماه و به میزبانی استان فارس برگزار می‌شود، گفت: این مرحله از جشنواره با حضور مدیران ارشد دانشگاهی کشور و نیز 400 نفر از برگزیدگان‌ جشنواره‌های داخلی دستگاه‌های دانشگاهی برگزار می‌شود.

طالب‌تاش با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش ادبیات دینی و پژوهشی و قرآن و عترت دسته‌بندی شده است،‌ ابراز کرد: در بخش قرآن و عترت دو محور کتبی و شفاهی در نظر گرفته شده است. در بخش کتبی نیز برگزیدگان تمامی دستگاه‌های دانشگاهی به دبیرخانه معرفی شده و باید از بین این افراد نفرات برتر را انتخاب کرده تا در اختتامیه مورد تجلیل قرار بگیرند.

معاون پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: برای جلوگیری از تجمیع شرکت‌کنندگان در این بخش در یک مکان و مشکلات احتمالی در رفت و آمد، 9 استان کشور را به عنوان حوزه برگزاری آزمون مرحله نهایی بخش کتبی یا معارفی انتخاب کرده‌ایم تا به یاری خداوند امروز و در هفته قرآن در دانشگاه‌ها، آزمون نهایی برگزار شود.

وی اظهار کرد: دانشجویانی که در مرحله نهایی بخش کتبی حضور دارند بالغ بر 240 نفر از برگزیدگان دستگاه‌های دانشگاهی مختلف هستند که در 9 رشته آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)،‌ آشنایی با سیره معصومین(ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، پرسمان معارفی و سبک زندگی اسلامی رقابت خواهند کرد.

طالب‌تاش همچنین در مورد استان‌های میزبان این آزمون، اظهار کرد: استان‌های تهران (دانشکده الهیات واحد تهران مرکز)، تبریز، ساری، کرمان، همدان، مشهد و شیراز از ساعت 14 بعدازظهر امروز 21 آبان‌ماه آزمون را برگزار خواهند کرد. نتایج این آزمون نیز روز 25 آبان‌ماه اعلام می‌شود تا برگزیدگان در زمان برگزاری بخش آوایی مورد تقدیر قرار بگیرند.

وی به بخش هنری، ادبی و پژوهشی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این بخش‌ها نیز آثار مختلف که توسط دستگاه‌های دانشگاهی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود دریافت شده است و از شنبه، 25 آبان‌ماه، داوری این بخش‌ها نیز آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت. در نتیجه تا پایان هفته آینده نتایج بخش‌های کتبی، ‌ادبی، هنری و پژوهشی مشخص می‌شود و فقط بخش آوایی باقی خواهد ماند که رقابت‌های آن از 12 آذرماه سال جاری با برگزاری مراسم افتتاحیه در شیراز آغاز می‌شود.

معاون پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در مراسم افتتاحیه بخش آوایی که روز 12 آذرماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار می‌شود از برگزیدگان بخش‌های کتبی، هنری، ادبی و پژوهشی تجلیل خواهد شد. طی دو روز 12 و 13 آذر نیز مسابقات بخش آوایی در رشته‌های قرائت تحقیق، ‌ترتیل، حفظ کل قرآن کریم، ‌حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ پنج جزء، دعا و مناجات‌خوانی، اذان و تواشیح و همخوانی‌ قرآن برگزار خواهد شد. روز 14 آذرماه نیز مراسمی با عنوان اختتامیه سی‌وچهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور در حرم حضرت احمد ابن موسی(ع) با حضور مدیران ارشد همه دستگاه‌های دانشگاهی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha