دانشگاه‌ها بر مبنای امورات خیریه اداره شود
کد خبر: 3856656
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
رئیس دانشگاه بیرجند:

دانشگاه‌ها بر مبنای امورات خیریه اداره شود

گروه اجتماعی- رئیس دانشگاه بیرجند گفت: دانشگاه‌ها بر مبنای امورات خیریه اداره شود و بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهان بر اساس وقف و کارهای خیریه اداره می‌شوند و سهم بودجه دولتی در این دانشگاه‌ها ناچیز است.

دانشگاه‌ها بر مبنای امورات خیریه اداره شودبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، احمد خامسان، امروز 21 آبان، در نخستین همایش ملی کارکرد وقف در توسعه انسانی با تاکید بر وقف علمی، اظهار کرد: فرهنگ مردم به سابقه آموزش در این شهر و مدرسه شوکتیه بیرجند است.

وی بیان کرد: دانشگاه‌ها بر مبنای امورات خیریه اداره شود و بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهان بر اساس وقف و کارهای خیریه اداره می‌شوند و سهم بودجه دولتی در این دانشگاه‌ها ناچیز است.

رئیس دانشگاه بیرجند بیان کرد: سوغات خراسان جنوبی معلم است و این نیز از جریان وقفیات و توجه به سرمایه گذاری در حوزه وقف و آموزش است.

خامسان با تاکید بر فرهنگ‌سازی وقف، اظهار کرد: آموزش و پرورش و آموزش عالی در تربیت نسل متعهد خلاصه می‌شود، بنابراین اگر این تربیت نیروی انسانی خوب انجام شود تمام ارکان جامعه می‌چرخد.

وی ادامه داد: لازم است وقف در آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی نیز انجام شود چرا که تاثیر زیادی در بازار کار دارد.

رئیس دانشگاه بیرجند خاطرنشان کرد: اگر نیروی انسانی متعهد که مهارت یاد داشته باشد را تحویل جامعه دهیم به رسالت خود عمل کردیم و در آن صورت می‌توان کشور و جامعه پیشرفته ارزش‌مدار ایجاد کرد.

دانشگاه‌ها بر مبنای امورات خیریه اداره شود

ارسال 118 مقاله علمی به همایش

جواد مکانیکی، دبیر همایش ملی کارکرد وقف در توسعه انسانی با تاکید بر وقف علمی نیز گفت: بررسی مباحث وقف و رابطه با توسعه انسانی و معرفی توانمندی‌های استان، آسیب‌شناسی حوزه وقف و شکل‌گیری موقوفات جدید در توسعه علمی از اهداف این همایش است.

وی افزود: مقالات برتر در دو نشریه معتبر علمی کشور شامل نشریه علمی، پژوهشی و اقتصادی توسعه روستایی و نشریه مطالعات و فرهنگی اجتماعی خراسان چاپ خواهد شد.

دبیر همایش ملی کارکرد وقف در توسعه انسانی با تاکید بر وقف علمی بیان کرد: در این همایش 118 مقاله علمی در 12 محور ارسال شده است که 60 درصد از محققین کشور در این همایش مشارکت کردند.

وی یادآور شد: 60 درصد از مقالات به صورت پوستر، 30 درصد به صورت شفاهی و 10 درصد در مجموعه مقالات چاپ می‌شود.

انتهای پیام
captcha