بازدید رایزن فرهنگی ایران از کتابخانه ملی بلاروس
کد خبر: 3856996
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸

بازدید رایزن فرهنگی ایران از کتابخانه ملی بلاروس

دیگر رسانه‌ها ــ ابوالقاسم مختاریان در راستای توسعه همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور، از کتابخانه ملی جمهوری بلاروس بازدید کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوالقاسم مختاریان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلاروس (20 آبان‌ماه) با حضور در کتابخانه ملی جمهوری بلاروس با رومن استپانوویچ موتولسکی، رییس کتابخانه دیدار و در مورد مسائل مشترک گفت‌وگو کرد.

مختاریان با تشکر از اهدای ۲۳ نسخه کتاب از سوی این کتابخانه به کتابخانه ملی ایران، به معرفی ساختار و اهداف سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و زمینه‌های مشترک همکاری با کتابخانه ملی بلاروس را برشمرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در بلاروس به موضوع قرارداد همکاری‌های دوجانبه فی مابین دو کتابخانه‌های ملی دو کشور ایران و بلاروس اشاره کرد.

وی با اشاره به برگزاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان فراگیرترین جشن ملی کتاب در راستای رونق فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نیز، برگزاری بیست‌وهفتمین دوره این رویداد فرهنگی در روزهای (23 تا 30 آبان‌ماه)، موضوع برپایی نمایشگاهی از کتب ایرانی در محل کتابخانه و اهدای کتب عرضه شده در پایان نمایشگاه به کتابخانه را مطرح کرد.

همچنین رومن استپانوویچ موتولسکی در سخنانی، با اشاره به سفر خود به کشورمان و بازدید از کتابخانه ملی در ایران، به اجرای استانداردهای کشورهای اروپایی در زمینه حفظ و مرمت آثار و ضعف کشور بلاروس در این زمینه پرداخت.

رییس کتابخانه ملی جمهوری بلاروس ضمن تمجید از توانمندی‌های کشورمان، موضوع اعزام اساتید ایرانی برای برگزاری دوره‌های آموزشی در بلاروس و نیز اعزام کارشناسان بلاروسی برای گذراندن دوره‌های آموزشی در ایران را مطرح کرد.

 

انتهای پیام
captcha