از برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی قرآن تا تربیت حافظانی آینده‌ساز
کد خبر: 3857175
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

از برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی قرآن تا تربیت حافظانی آینده‌ساز

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ دوره آموزشی تربیت مربی قرآن کریم؛ حفظ جزء 30 قرآن ویژه فرهنگیان استان با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان و سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در مرکز استان در حال برگزاری است، دوره‌ای که در نهایت به تربیت حافظانی ختم می‌شود که آینده این سرزمین اسلامی را می‌سازند.

از برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی قرآن تا تربیت حافظانی آینده‌سازیکی از مطالبات مهم و جدی مقام معظم رهبری تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور است که در جلسات مختلف با مسئولان و چهره‌های فرهنگی و قرآنی کشور آن را مطرح کرده و به شدت برآن تاکید می‌کنند.

حال چندین سال از تاکیدات و فرمایشات ایشان در این خصوص می‌گذرد که باید دید نمود این فرمایشات در نهادها به ویژه نهادهایی که مسئولیت سنگین آموزش قرآن را برعهده دارند، چگونه است.

اداراتی مانند سازمان اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش که که یکی از بخش‌های کاریشان آموزش قرآن است، در این سال‌ها فعالیت‌های بسیاری داشته‌اند؛ از نوآوری در آموزش قرآن تا تلاش برای جذب قشر کودک و نوجوان به سمت مفاهیم قرآنی.

در این راستا دوره آموزشی تربیت مربی قرآن کریم؛ حفظ جزء 30 قرآن ویژه فرهنگیان استان با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان و سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در مرکز استان در حال برگزاری است.

از برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی قرآن تا تربیت حافظانی آینده‌ساز

عزم ملی برای تربیت اصولی حافظان قرآن

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون نفر حافظ در کشور و در راستای اجرای سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش، برنامه حفظ قرآن کریم به ویژه حفط جزء ۳۰ در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه این برنامه یکی از برنامه‌های محوری وزارت آموزش و پرورش است، افزود: خراسان جنوبی نیز در راستای این برنامه، کار خود را طی دو سال اخیر آغاز کرده است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سال گذشته در استان بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز در این برنامه شرکت کرده و موفق به حفظ قرآن شدند، تصریح کرد: جزء ۱۰ استان برتر در حفظ جزء ۳۰ توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان در کشور هستیم.

حسینی ادامه داد: در راستای کیفیت بخشی و نهادینه‌شدن این موضوع، آموزش و پرورش استان برنامه‌های آموزشی را برای مسئولان اجرایی و مربیان تدوین کرده است.

وی بیان کرد: تحت این دوره آموزشی، تربیت مدرس حفظ قرآن کریم با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان به مدت یک روز با حضور فرهنگیان علاقمند به این موضوع در بیرجند در حال برگزاری است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این برنامه با حضور استاد کشوری در حال برگزاری است، اظهار کرد:45 نفر از فرهنگیان واجد شرایط مدنظر را برای شرکت در این دوره دعوت کردیم.

حسینی ادامه داد: افرادی که حافظ حداقل ۵ جزء قرآن بوده، مسلط بر بحث فن بیان و سخنوری و علاقمند به موضوعات قرآنی بودن از تمام شهرستان‌ها دعوت شده‌اند و در مرکز استان آموزش می‌بینند.

وی با بیان اینکه در پایان دوره آموزشی به افراد شرکت‌کننده از سوی آموزش و پرورش استان و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، گواهینامه اعطا می‌شود، یادآور شد: این افراد در شهرستان‌های خود به مربیان و دانش‌آموزان این اصول را آموزش داده و این چنین فرآیند تربیت حافظان قرآن در مدارس به درستی شکل می‌گیرد.

از برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی قرآن تا تربیت حافظانی آینده‌ساز

تلاش برای تربیت حافظان قرآن

حجت‌الاسلام مهدی عباسی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی نیز در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای پرورش ۱۰ الی ۱۵ میلیون حافظ قرآن کریم، سازمان اوقاف و امور خیریه از سال ۹۱ اقدام به برگزاری طرح‌های مختلف برای تربیت حافظان کرده است.

وی افزود: در سال جاری با توجه به جامعه آماری آموزش و پرورش در استان‌ها اوقاف و امور خیریه اقدام به برگزاری این طرح برای تربیت مدرس حفظ قرآن از بین فرهنگیان متقاضی کرده است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: در این طرح مربیان واجدالشرایط قرآنی فرهنگی در دوره شرکت و گواهی‌نامه دوره را اخد می‌کنند و این آموزش‌ها را در شهرستان خود برای جمعی از فرهنگیان قرآنی استان برگزار خواهند کرد و این جمع پرورش یافته، تربیت حافظان جزء 30 قرآن را برعهده خواهند گرفت.

عباسی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه سعی بر حضور و نهادینه کردن حفظ جزء ۳۰ قرآن در مدارس دارد، افزود: این طرح به صورت مشترکی انجام شده و اساتید اعزامی کشور که همگی از چهره‌های شاخص قرآنی کشور هستند، وظیفه تدریس در استان‌ها را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین رضوی، مدیرکل سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور و حافظ کل قرآن در حال برگزاری است، اظهار کرد: در این کارگاه آموزشی یک روزه، به نیازهای یک مربی قرآن در بخش‌های مقدمات آموزش حفظ و شبهات و شیوه‌های کلاس‌داری پاسخ داده شده و آموزش داده می‌شود.

از برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی قرآن تا تربیت حافظانی آینده‌ساز

از برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی قرآن تا تربیت حافظانی آینده‌ساز

از برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی قرآن تا تربیت حافظانی آینده‌ساز

از برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی قرآن تا تربیت حافظانی آینده‌ساز

زهرا حمیدی، خبرنگار ایکنای خراسان‌جنوبی

 

انتهای پیام
captcha