قم در ترویج امر به معروف و نهی از منکر اسوه باشد
کد خبر: 3857566
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی:

قم در ترویج امر به معروف و نهی از منکر اسوه باشد

کانون خبرنگاران نبأ ــ مرجع تقلید شیعیان گفت: قم در ترویج امر به معروف و نهی از منکر باید نه فقط در ایران، بلکه در جهان نمونه باشد و همه مسئولان استانی نیز باید در همین راستا تلاش کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله‌العظمی حسین نوری همدانی، پیش از ظهر امروز، 25 آبان‌ماه در دیدار آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌ بیت(ع) که در دفتر این مرجع تقلید شیعیان انجام شد، با بیان اینکه قم از جهات متعدد دارای اهمیت است، اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) توجه ویژه‌ای به قم و اهل قم دارند.
این مرجع تقلید افزود: روزگاری در قم ۲۰۰ هزار محدث وجود داشته است که این مسئله نشان از اهمیت و جایگاه این شهر دارد.
وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که فرموده‌اند «خدا را حرمی است و آن کعبه، پیامبر اسلام(ص) را حرمی است و آن مدینه، امیرمؤمنان علی(ع) را حرمی است و آن نجف و حرم ما اهل‌ بیت(ع) نیز قم است»، ادامه داد: قم آشیانه اهل‌ بیت(ع) است.
معظم له یادآور شد: پیشرفت‌هایی در قم به‌وجود آمده و خواهد آمد، به این صورت که به فرموده امام صادق(ع) در آخرالزمان فقط صدای اسلام از قم شنیده خواهد شد به‌طوری که دیگر به روی زمین کسی که به امور دینی آگاه نباشد، پیدا نمی‌شود و «ذلک عند قرب ظهور المهدی؛ این هنگام نزدیک‌شدن ظهور قائم ما(مهدی عج) است».
وی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد کنه انقلاب را درک کند باید به قم بیاید، گفت: به همین جهت است که دشمنان تلاش می‌کنند چهره قم را منفی نشان دهند.
مرجع تقلید شیعیان توجه به امر به معروف و نهی از منکر را ضروری دانست و افزود: قم در ترویج امر به معروف و نهی از منکر باید در جهان نمونه باشد و نه فقط در ایران و همه مسئولان استانی نیز باید در همین راستا تلاش کنند.
وی با بیان اینکه تشکیل قرارگاه ۱۹ دی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر کار بسیار بزرگی است که شما بر عهده گرفته‌اید و خدمات شما در قم چشمگیر است، بیان کرد: امیدوارم در این مسیر موفق باشید و جا دارد فعالیت‌ها قوی‌تر و بیش از پیش ادامه یابد.
قرارگاه ۱۹ دی به دنبال حفظ چهره انقلابی قم است
همچنین در این دیدار آیت‌الله سیدمحمد سعیدی طی سخنانی به تشریح فعالیت‌های قرارگاه ۱۹ دی قم پرداخت.
وی با اشاره به گلایه رهبر معظم انقلاب در ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۹۷ در دیدار طلاب و فضلا از وضع ظاهری قم، اظهار کرد: انتظار رهبری و مراجع تقلید با توجه به حرم اهل‌ بیت(ع) بودن و خاستگاه انقلاب بودن قم این است که ظاهر قم باید همچون شأن این شهر باشد.
نماینده ولی‌ فقیه در استان قم افزود: متأسفانه دست‌هایی در کار هستند که می‌خواهند چهره قم، مرکز انقلاب و نشر معارف اهل‌ بیت(ع) را مخدوش جلوه دهند که در همین راستا و با توجه به مطالبه مقام معظم رهبری، قرارگاه ۱۹ دی در استان تشکیل و از مسئولان تأثیرگذار استانی و شهری نیز دعوت شد در این قرارگاه حضور پیدا کنند.
آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه وظیفه قرارگاه ۱۹ دی ارائه راهکارهایی برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در استان به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب و حفظ چهره انقلابی قم است، ادامه داد: در همین زمینه جلسات متعددی به‌صورت هفتگی با مسئولان و مدیران ادارات، نهادها، اصناف، صدا و سیما و … برگزار شده و این جلسات ادامه خواهد داشت.
وی در پایان یادآور شد: رهنمودهای مراجع بزرگوار نیز در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب می‌تواند نقشه راه ما برای نیل به اهداف و دستیابی به موفقیت‌های بیشتر باشد.
حسین شاه‌بداغی
انتهای پیام
captcha