اعطای مدرک تخصصی حفظ به 26 حافظ گیلانی
کد خبر: 3858002
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱

اعطای مدرک تخصصی حفظ به 26 حافظ گیلانی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه 150 نفر از حافظان گیلانی قرآن کریم موفق به دریافت مدرک تخصصی حفظ شده‌اند، گفت: به 26 حافظ قرآنی شرکت‌کننده در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ، مدرک درجه یک تا پنج اعطا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی پورشعبانعلی،‌ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان،‌ با بیان اینکه 150 نفر از حافظان گیلانی قرآن کریم موفق به دریافت مدرک تخصصی حفظ شده‌اند، اظهار کرد:‌ مدرک تخصصی این حافظان از درجه یک تا پنج است.

وی با اشاره به حضور 134 شرکت‌کننده گیلانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن طی سال گذشته، تصریح کرد: از این تعداد 26 نفر در دو مرحله کتبی و شفاهی حائز رتبه شدند و توانستند مدرک تخصصی حفظ را دریافت کنند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان مدرک درجه یک را معادل دکترا، مدرک درجه دو را معادل فوق لیسانس، مدرک درجه سه و چهار را معادل لیسانس و مدرک درجه پنج را معادل فوق دیپلم دانست و افزود: «مهدی عبرتی» توانست در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن طی سال گذشته درجه دو را کسب کند.

پورشعبانعلی با بیان اینکه استان گیلان حدود 1500 حافظ قرآن کریم دارد، خاطرنشان کرد: باید در قرآن تدبیر و تدبر کنیم و محصول قرائت و حفظ قرآن باید در سطح جامعه اسلامی خودش را نشان دهد.

انتهای پیام
captcha