‌مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ تمدید مهلت ارسال آثار به اجلاس سراسری نماز
کد خبر: 3858202
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵

‌مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ تمدید مهلت ارسال آثار به اجلاس سراسری نماز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «تمدید مهلت ارسال آثار به اجلاس سراسری نماز» عنوان یکی از اخبار معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز نیز همانند روز گذشته بسیار کم‌رونق بوده و تعداد اخبار منتشر شده در این صفحات بسیار کمتر از روزهای پرفروغ این رسانه‌ها است.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز تا ساعت 15 تعداد سه خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «برنامه‌ریزی گسترده آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برای ایام میلاد سید‌الکریم» آمده است: بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) طی روزهای هفتم تا سیزدهم آذرماه مصادف با اول تا هفتم ربیع‌الثانی با ۷۲ عنوان برنامه در سطح شهرری و آستان مقدس برگزار می‌شود. به این منظور، ۴۱ عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی، ۱۳ عنوان مراسم آئینی، ۱۱ عنوان خدمات زائر و ۷ عنوان برنامه رسانه‌ای پیش‌بینی شده است. نشست خبری معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس، دیدار خدام آستان مقدس با مراجع معظم تقلید، حضور تعدادی از خدام آستان مقدس در هیئات مذهبی و مساجد شهر به منظور اهدای پرچم متبرک، حضور تعدادی از خدام آستان مقدس در تعدادی از مدارس و دانشگاه‌ها به منظور معرفی شخصیت حضرت، نمایشگاه تصویری ۲۵ ساله آستان مقدس و مسابقه طرح حفظ پیام امام رضا(ع) در این هفته برگزار می‌شود.
برگزاری مسابقه فرهنگی محدث کریم، برگزاری مراسم جشن تکلیف، برگزاری مراسم جشن عقد ازدواج جوانان، ارائه محصولات انتشارات دارالحدیث، درخواست از ائمه جماعات شهر مبنی بر سخنرانی درباره حضرت عبدالعظیم(ع) در مساجد خود، بازدید از آسمان‌نما در هفته ولادت به صورت نیم‌بها، بازدید رایگان از موزه آستان مقدس، برگزاری شب‌های رصدی و آزادبودن بازدید زائران از مرکز نجوم و برگزاری جلسات معرفت زیارت برای گروه‌های بازدیدی از دیگر برنامه‌های آستان مقدس در هفته ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) است.
دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «توصیه‌ای از آیت‌الله بهجت برای رفع مشکلات+صوت» و «تلاوت ترتیل صفحه ۲۱۵ قرآن باصدای مصطفی اسماعیل+صوت و متن آیات» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز پرکارتر از سایر رسانه‌ها بوده و تعداد شش خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «مهلت ارسال آثار به اجلاس سراسری نماز تمدید شد» آمده است: مهلت ارسال آثار به بیست‌وهشتمین اجلاس سراسری نماز که پیش از این تا 20 آبان‌ماه اعلام شده بود، تا 30 آبان‌‌ماه تمدید شده است. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب‌های ایده‌ها و تجربیات موفق، علمی و پژوهشی (کتاب و مقاله)، آثار ادبی و هنری (شعر، رمان، قصه، خاطره و سرود، فیلمنامه، نمایشنامه، فیلم‌کوتاه، مستند و پویانمایی، موشن‌گرافیک، طرح‌های گرافیگی (عکس، خط، پوستر، اینفوگرافی و تابلو مقاله) ارائه کنند.
«شیوه‌های دعوت دانش‌آموزان به نماز، نقش مدیران و معلمان در دعوت دانش‌آموزان به نماز، نقش اولیاء در رونق نماز مدارس، راهکارهای حضور فعال روحانیون در نماز مدارس، چگونگی پیوند مدرسه با مسجد، چگونگی نقش دانش‌آموزان در رونق نماز مساجد»، از جمله موضوعات بیست‌وهشتمین اجلاس سراسری نماز است. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی بیست‌وهشتمین اجلاس سراسری نماز: www.ejlas28.namaz.ir، سایت قنوت: www.qunoot.net، کانال در پیام‌رسان سروش: https://sapp.ir/ejlas28 و کانال در پیام‌رسان بله: http://ble.im/ejlas28 اقدام کنند.
پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «گرچه عبارت ولایت فقیه در کلام علامه طباطبایی نیامده اما گرایش‌شان به همان سمت است»، «برنامه‌‌های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) اعلام شد»، «بی‌تدبیری در اجرای طرح مدیریت سوخت، موجب ذوق‌زدگی آمریکای شرور شد»، «امام علی خطاب به یک مسئول: پلى شده‌ای که دشمنانت از آن بگذرند و بر دوستانت تهاجم آورند» و «رمز موفقیت یک نخبه در تربیت ۷ فرزند» هستند.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان تا این ساعت هیچ خبری منتشر نکرده است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز خبری منتشر نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز صرفاً یک خبر با تیتر «حدیث امام جواد(ع) درباره تحسین و تایید کار ناپسند» منتشر کرده است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا ساعت 15 امروز خبری منتشر نکرده است.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا نیز تا این ساعت خبری منتشر نکرده است.

ایسنا

سه خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا در روز جاری شامل «اهل‌بیت(ع) میزان روز قیامت هستند»، «اگر اهل قم نبودند، دین متلاشی و نابود می‌شد» و «بیانیه مرکز رسیدگی به امور مساجد در پی حوادث اخیر» هستند.

کیهان

صفحه معارف روزنامه کیهان، امروز گزارشی با عنوان «سرقت از بیت‌المال و آثار آن» منتشر کرده که در بخشی از آن آمده است: حجم انبوه اموال عمومی برای بسیاری از مسئولان وسوسه‌انگیز است؛ به‌ویژه اگر خود این مسئولان به دور از نظارت عمومی یا اختصاصی از جایگاهی خاص برخوردار باشند و همه امکانات در اختیارشان باشد، وسوسه دست‌اندازی به بیت‌المال در آنها بیشتر از دیگران خواهد بود. سرقت از اموال شخصی مردم گناهی بزرگ است که در آیات قرآن، حتی تعزیرات و حدودی برای آن بیان شده است(مائده، آیات 38 و 39؛ الكافى، ج 7، ص 225، ح 17؛ تفسير نورالثقلين، ج 1، ص 628، ح 188)، اما دزدی و سرقت از اموال عمومی مردم از آن نیز بزرگ‌تر است؛ زیرا آسیبی که سارقان بیت‌المال ایجاد می‌کنند فراتر از کاهش سرمایه‌ها و قدرت پول ملی و منابع عمران و آبادانی، سلب اعتماد مردم از نظام سیاسی و ایجاد بحران مشروعیت سیاسی و مقبولیت‌زدایی از آن است که می‌تواند پایه‌های امنیت ملی را سست کند و زمینه‌ساز بحران‌های اجتماعی و شورش‌های اجتماعی شود.

انتهای پیام
captcha