اختلال اینترنت در برخی مناطق برطرف شد
کد خبر: 3858649
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰

اختلال اینترنت در برخی مناطق برطرف شد

دیگر رسانه‌ها ـ منابع خبری از اتصال تدریجی اینترنت در کشور خبر دادند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، براساس اطلاعاتی که برخی منابع خبری منتشر کردند، شورای امنیت کشور دسترسی دوباره به اینترنت را برای برخی مناطق صادر کرده است و با توجه به گزارش‌های دریافتی، تاکنون قطعی اینترنت خطوط ثابت (ADSL) در استان‌های هرمزگان، کرمانشاه، اراک، مشهد، قم، تبریز، همدان، بوشهر و بخش‌هایی از تهران برطرف شده است.

گفتنی است، ابوالحسن فیروزآبادی امروز در حاشیه مراسم آغاز به کار بنیاد ملی توسعه فناوری در جمع خبرنگاران امروز گفت: اینترنت گرچه در چند روز اخیر قطع بود، اما پیام‌رسان‌های منتخب داخلی از اقبال خوبی برخوردار شدند و ترافیک داخلی رکورد شکست، گرچه پیام‌رسان‌های داخلی در مقایسه با پیام‌رسان‌های خارجی از کیفیت کمتری برخوردار هستند، اما با متانت و صبوری مردم و استفاده از این پیام‌رسان‌های داخلی ترافیک داخلی از 750 گیگابایت بر ثانیه تجاوز کرد و رشد چند برابری را تجربه کرد.

فیروزآبادی درمورد حدود زمانی برای وصل اینترنت گفت: این امر بستگی به شرایط موجود دارد و مسئولان در این زمینه تصمیم می‌گیرند تا خسارت و عدم النفعی که برای کسب و کارهای مردمی مبتنی بر اینترنت وجود دارد، به حداقل برسد و مردم دچار زیان نشوند.

وی همچنین درمورد اینترنت داخلی گفت: پروژه شبکه ملی اطلاعات یک طرح بزرگی است که بسیاری از خدمات کشور از روی شبکه ملی اطلاعات در زمانی که اینترنت دچار مشکل و اختلال شده بود ارائه شد، مثل خدمات بانکی، حمل و نقل، خدمات دولتی از پایداری برخوردار شد، البته نواقصی وجود داشت که پیام‌ رسا‌ن‌های داخلی مشکلات مردم را تا حدی برطرف کردند.

به گفته فیرزوآبادی وزارت ارتباطات تلاش کرد مسائل بانکی و خدماتی مانند حمل و نقل که در شبکه اینترنت ارائه می‌شود، دچار اختلال نشوند.

انتهای پیام
captcha