رویکرد حکیمانه رهبر انقلاب در مقابل تصمیم سران سه قوه
کد خبر: 3858716
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

رویکرد حکیمانه رهبر انقلاب در مقابل تصمیم سران سه قوه

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه رشت با اشاره به رویکرد حکیمانه رهبر انقلاب در مقابل تصمیم سران قوا، بیان کرد:‌ اگر رهبری با مصوبه افزایش قیمت بنزین مخالفت می‌کرد، التهاب بیشتری در کشور ایجاد می‌شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ امام جمعه رشت امروز، اول آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به فرارسیدن سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به دستور معمار کبیر انقلاب در آذرماه سال 1358، اظهار کرد: مفتخریم که اکثر مردم ما تفکر بسیجی دارند و بسیجی‌وار زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری پاسداری از انقلاب و ارزش‌های اسلامی و انقلابی را در گرو بسیج و روحیه بسیجی دانستند، گفت: بسیج به عنوان لشکر مخلص خدا در برابر استکبار جهانی ایستادگی و مقاومت می‌کند و بسیجیان در نهایت گمنامی دفاع از اسلام و انقلاب و نظام اسلامی را سرلوحه خود قرار داده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به آشوب‌های اخیر در کشور که با سوءاستفاده از اعلام اعتراضات مردمی به افزایش قیمت بنزین رخ داد، تصریح کرد: این آشوب‌ها و تخریب‌ها و آتش زدن‌ها از اتفاقتی که در سال 88 افتاد خسارت‌بارتر بود.

امام جمعه رشت بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان را نتیجه برخی از عملکردهای ضعیف و نابجا دانست و عنوان کرد:‌ اگر مسئولان توانایی نظارت و کنترل بر بازار و قیمت‌ها را ندارند، بسیجیان مخلص و جان بر کف می‌توانند کمک‌کار باشند.

وی با بیان اینکه سیره امام خمینی(ره) در منش و روش رهبر معظم انقلاب متجلی است، اضافه کرد: همانگونه که امام راحل میزان را رای ملت می‌دانست، امروز نیز مقام معظم رهبری از دولت‌های مختلف که منتخب مردم هستند حمایت می‌کنند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه فرمایشات رهبری طی روزهای اخیر نقشه‌های شوم مثلث استکباری را نقش بر آب کرد، گفت:‌ دشمن از طریق ناآرامی‌های عراق و لبنان برای ایجاد آشوب و ناامنی در ایران برنامه‌ریزی کرده بود؛ البته برخی از اقدامات موجب امیدواری دشمن شد لذا مردم باید بصیرت و هوشیاری خود را حفظ کنند.

وی از مردم و مسئولان خواست همواره لبیک‌گوی ولایت باشند و تصریح کرد: رهبر انقلاب بارها نسبت به فتنه‌ها هشدار داده‌اند و دشمن برای فتنه 98 برنامه‌ریزی کرده بود.

امام جمعه رشت با اشاره به رویکرد حکیمانه رهبر انقلاب در مقابل تصمیم سران قوا، بیان کرد:‌ اگر رهبری با مصوبه افزایش قیمت بنزین مخالفت می‌کرد، التهاب بیشتری در کشور ایجاد می‌شد و دشمن بحث دو حاکمیتی را مطرح و از این موقعیت سوءاستفاده می‌کرد. تغییر رای سران قوا مبنی بر عدم افزایش قیمت بنزین نیز تبعات بعدی داشت و مخالفت با سایر طرح‌ها و برنامه‌ها و مصوبات را به همراه می‌آورد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نظر کارشناسی درباره گرانی بنزین را به دولت واگذار کردند، متذکر شد:‌ امروز وظیفه مسئولان به ویژه دولتمردان است که با کمک نهادهای نظارتی دقت بیشتری بر بازار و ارزاق عمومی مردم داشته باشند و در مردم اعتماد ایجاد و نگرانی‌ها را کم کنند. مسئولان استانی نیز نظارت‌ها را افزایش دهند و بدانند کم‌کاری‌ها را از تریبون نماز جمعه اعلام خواهیم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه در نظام تربیتی اسلام تشویق و تنبیه در کنار هم دیده شده است، خاطرنشان کرد: همانگونه که تشویق نباید رنگ و بوی تملق بگیرد، باید به اندازه استحقاق باشد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ تناسب تنبیه و تشویق در تربیت اسلامی، متذکر شد: والدین باید حد و مرزهای تنبیه و تشویق را بشناسند و به اندازه استحقاق از آن استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha